پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حسام الدین آشنا از افرادی است که به خوبی بر عملیات روانی علیه رقیب آشناست. وی به عنوان، مشاور حسن روحانی نوشته است : «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره ای دفاع از حریم و حرم بماند؛ نگذاریم او را چون محسن [رضایی] و باقر [قالیباف] به کارزار کلید و گازانبر بکشانند.» کنایه مشاور روحانی می تواند نشانه افزایش نگرانی حسن روحانی باشد. او اگرچه از عنوان محترمانه «حاج قاسم» استفاده کرده ولی به روشنی نشان می دهد که از ورود این چهره محبوب(سردار سلیمانی)به عرصه رقابت 96 شدیدا نگران و مظطرب هستند.

البته برخی با تاکید بر اینکه وی نگران انتخابات 96 و ورود سردار سلیمانی است هدف بالاتری را دنبال می کند. چرا که هر کس در رسانه ها به عنوان چهره رقیب روحانی در صحنه مطرح شود ولو اینکه او قصدی برای نامزدی نداشته باشد به طور اتوماتیک از سوی رسانه های گروه اعتدال و جریان اصلاحات مورد تخریب قرار می گیرد.

آقای مشاور! شاید نمی داند، همین که ایشان با آرامش از خانه تا کلاس های جنگ روانی تشریف می برند و برای انتخابات سال 96 آقای روحانی در جلسات نمادسازی و برای رقیبان برنامه ریزی می کنند، از صدقه سری همین به اصطلاح ایشان سرهنگ هاست!

آقای مشاور! شاید نمی داند اما این یک حقیقت محض است که اگر این روحیه جهاد و مبارزه نبود الان ایشان باید به ابوبکر البغدادی مشاوره تبلیغاتی می داد که بهتر است با کدام وسیله مقابل دوربین سر از تن جدا کند!

هیچ عکس العمل بعدی از وقاحت و بی شرمی کار آقای آشنا نمی کاهد که اگر همین حاج قاسم ها و  قالیباف ها نبودند الان داعش، آشناها را در اسید حل کرده بود. حالا ایشان تهدید می کند که به سرنوشت محسن و باقر دچارش می کنم؟ خیلی وقاحت می خواد

البته اشتباه آن روز رخ داد که از زمان حجاریان بخشی از نیروهای امنیتی وارد عرصه سیاست شدند که امروز اینگونه بی هیچ پرده پوشی هر موضوع سیاسی را با دید امنیتی نگاه کنند.

 گویا برای آقای آشنا سردار خوب سرداری است که از جبهه برنگردد. رزمنده خوب رزمنده ای ست که به سیاست کاری نداشته باشد!

با این همه برخی بر این باورند که آشنا، تیزی را به حاج قاسم نشان نداده، غیرمستقیم به همه رقبای احتمالی روحانی یادآوری کرده بیایید جلو، کاردی می شوید.

غربگرایان که به شدت دنبال مصالحه با نظام سلطه هستند و با حرارت هر چه تمام از حضور فیزیکی و معنوی قاسم سلیمانی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و..ابراز نگرانی می کنند و خواستار آن هستند که وی به مرزهای جغرافیایی کشورمان برگردد تا ایالات متحده به راحتی بتواند به وسیله داعش متحدین منطقه ای ایران را از سر راه بردارد. سیاسی و انتخاباتی شدن چهره سردار قاسم سلیمانی و در ادامه تخریب چهره او موجب خواهد شد تا حمایت وسیع افکار عمومی از این سردار بزرگ اسلام دچار خدشه بسیار شود.

حسین قربانزاده در این زمینه می نویسد: 

1- آقای حسام الدین آشنا که معرف حضورتان هستند. ایشان دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) هستند که به لباس روحانیت ملبس شدند و در دوره آقای دری نجف آبادی در وزارت اطلاعات معاون ویژه وزیر اطلاعات بودند. از مدیران دانشگاه امام صادق(ع) که البته بعدها بدلایل نامعلومی لباس روحانیت را کنار گذاشتند.  در انتخابات ریاست جمهوری مشاور تبلیغاتی آقای روحانی بودند. اگر پیروزی آقای روحانی را معلول عوامل مختلفی همچون تعدد کاندیداهای اصولگرایان، حمایت آقای هاشمی، موج ضدیت با دولت آقای احمدی نژاد و ... بدانیم نمی توانیم از تاثیرگذاری مناظره های تلویزیونی به راحتی عبور کنیم. و قطعا در مورد این عامل صرف نظر از خود آقای روحانی مشورت تبلیغاتی آقای آشنا نیز سهم عمده ای داشته است. 

2- دو عبارت معروف (سرهنگ - حقوقدان) و (گازانبر- کلید) از مشاوره های معروف آقای حسام الدین اشنا به آقای روحانی در مناظره ریاست جمهوری بوده است. در واقع آقای آشنا ماموریت داشت تا وجهه امنیتی آقای روحانی را تلطیف کند و وجهه رزمندگی و مدیریت ناجای قالیباف را در نظر مردم به وجهه پادگانی و سرهنگی و دیکتاتوری تبدیل کند. لذا در مشاوره قبل از مناظره،‌ به قناری انگ گنجشک زد و گنجشک را جای قناری رنگ کرد! اما این رنگ کردن اگرچه در یک دوره هیجانی جواب داد اما بالاخره هیچ آفتابی پشت ابر نمی ماند.

3- ایشان اخیرا در نوشتار کوتاهی با مطرح شدن نام سردار قاسم سلیمانی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 ، با ناراحتی از رقیب تراشی برای روحانی، بصورت تلویحی با اشاراتی به الفاظ کلید و گازانبر، تهدید کرده است که اگر ایشان هم بیاید در این کارزار سرنوشت قالیباف و رضایی را پیدا می کند. به عبارت صریح تر یعنی من با استفاده از حربه و توان مشاوره ای خودم برای سردار هم اگر بیاید، آشی بپزم که یک وجب روغن داشته باشد! اگرچه مطرح کردن سردار سلیمانی به عنوان نامزد انتخابات بازی برخی اصلاح طلبان است چنانکه اولین بار آقای زیباکلام مطرح کرد، اما بهرحال این تهدید و جسارت آقای آشنا به فرهنگ دفاع مقدس قابل اغماض نیست. 

4- گویا برای آقای آشنا و دوستان ایشان، سردار خوب سرداری است که از جبهه برنگردد. رزمنده خوب رزمنده ای ست که به سیاست کاری نداشته باشد. شاید اگر وضعیت قبل از داعش بود، ایشان هم همچون سلحشور آژانس شیشه ای معتقد بود دهه همه مربی ها گذشته است و نسل رزمنده ها را فقط باید برای آزمایش به ازمایشگاه ها و موزه ها سپرد! حالا اما با خطر داعش احتمالا لطف می کنند و همین قدر حق حیات را برای رزمندگان دفاع مقدس و نسل بعدی آنها قائل هستند که بروند و در سوریه بجنگند و کاری نداشته باشند که فرجام برجام چه می شود. مملکت به کجا می رود؟ و ... بلکه از نظر ایشان دهه دهه توبه کنندگان از لباس روحانیت (به استثنای رییس) و توبه کنندگان از اصول انقلاب است. این همان خطی ست که ادامه اش به تقسیم محراب و منبر به دینداران و سیاست و حکومت برای اهل فن و آشنایان می رسد!

5- آقای مشاور بعید است که نداند با تن پروری و راحت طلبی نمی توان اقتصاد به گل نشسته دولتی و نفتی را نجات بخشید. آقای مشاور بعید است که نداند جهاد فقط رزم نیست و کارزار سیاست و اقتصاد هم مرد میدان می خواهد و اینجا هم سیاستمداران باید مانند مدافعان حرم پشت خاکریز خان طومان شجاع و دلیر و خستگی ناپذیر باشند! 

آقای مشاور! شاید نمی داند، همین که ایشان با آرامش از خانه تا کلاس های جنگ روانی تشریف می برند و برای انتخابات سال 96 آقای روحانی در جلسات نمادسازی و برای رقیبان برنامه ریزی می کنند، از صدقه سری همین به اصطلاح ایشان سرهنگ هاست!

آقای مشاور! شاید نمی داند اما این یک حقیقت محض است که اگر این روحیه جهاد و مبارزه نبود الان ایشان باید به ابوبکر البغدادی مشاوره تبلیغاتی می داد که بهتر است با کدام وسیله مقابل دوربین سر از تن جدا کند!