یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی وجود و استمرار و تداوم راه انقلاب در مبارزه با استکبار است. آنچنان که امام راحل می فرمود "تا ظلم و ظالم است، مبارزه است". استکبار جهانی برای متوقف و منحرف کردن انقلاب از ابتدا راه های مختلفی را امتحان کرده است، از ایجاد بحران های داخلی در استان های مختلف به نام اقوام کرد، بلوچ، ترک و ترکمن گرفته تا برنامه ریزی و اجرای کودتای نظامی و دخالت مستقیم و لشگرکشی در صحرای طبس به بهانه آزادسازی گروگان های خود. دست آخر حمایت و پشتیبانی همه جانبه از رژیم بعث عراق و درگیر کردن کشور در هشت سال دفاع جانانه؛ البته اگر بخواهیم فهرستی از تمامی اقدامات استکبار در مقابله با اسلام و نظام اسلامی ارائه دهیم، مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد.

همزمان با اجرای تحریم های اقتصادی با توسعه و گسترش شبکه های ماهواره ای - طبق آخرین آمار بیش از 160 شبکه به زبان فارسی برای ایران برنامه تولید و پخش می نماید- و اخیراً از طریق شبکه های مجازی جنگ فرهنگی و رسانه ای را جهت ضربه زدن به این انقلاب به راه انداخته است.

امریکای جنایتکار اساساً با اسلام و انقلاب اسلامی مشکل دارد و جهت از بین بردن این انقلاب و هویت اسلامی آن از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد. تجربه آنان در ساقط کردن دولتها و نظام های سیاسی به تمامی در ایران آزموده شده است، که آخرین آنها اقدام به شبیه سازی انقلاب های به اصطلاح رنگین - بخوانید کودتا - کشورهای بلوک شرق در جریان فتنه سال 88 بود که خسارت های جبران ناپذیری به کشور و ملت تحمیل نمود که با هدایت رهبری و حضور مردم در صحنه بساط فتنه در هم پیچید.

یکی از راه هایی که این روزها دشمنان انقلاب در صدر اجرایی کردن آن هستند. پروژه قطبی کردن مردم و جامعه و رودررو قراردادن آنها باهم می باشد. 

بی دلیل نیست که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای پلید و موذی با حمایت برخی از کشورهای غربی و عربی اقدام به راه اندازی شبکه های متعدد ماهواره ای و پخش برنامه های مختلف سیاسی و اجتماعی به زبان فارسی می نمایند. آنچنان که اشاره رفت بنابر اعلام مسئولین ذیربط به 160 کانال میرسد. نقش شبکه هایی چون بی بی سی، و- او- آی، من و تو، پی ام سی و.... در ایجاد و دامن زدن به اختلافات و چند دستگی در بین مسئولین و جامعه در طی این سالها بسیار اهمیت پیدا کرده است و کار به جایی رسیده است به مردم خط و ربط می دهند و صراحتاً از فلان لیست و بهمان شخص حمایت و جانبداری و یا تشویق به رأی ندادن به فلان لیست و شخص می نمایند.

آبی و قرمز کردن جامعه یکی از اهداف دشمنان می باشد. چنانچه سری به شبکه های اجتماعی و مطالبی که در گروه ها و کانال های مختلف رد و بدل می شود بیاندازیم، متوجه خواهیم شد کسانی هستند که منافع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنان ایجاب می کند که آب به آسیاب دشمن بریزند و از قبل قطبی شدن جامعه کلاهی برای خود در ارکان سیاسی کشور دست و پا نمایند و خواسته یا ناخواسته برای تحقق منویات دشمن در قالب پیاده نظام و افسر صف وارد می شوند.

متأسفانه بسیاری از افراد مدافع نظام نیز در این دام افتاده و بدون توجه به تبعات دو یا چند قطبی شدن جامعه به خواست دشمن کمک می کنند.

باید توجه داشت بوجود آمدن چند دستگی در بین مردم، در مرحله اول دشمنان خارجی و سپس دشمنان و معاندان داخلی مانند منافقان، سلطنت طلبان، ساواکی ها، بهائیان، وهابیان، قاچاقچی ها، قاتلین محکوم شده به اعدام و برخی بستگان تمامی این طیف های ضد انقلاب سود خواهند برد. پس به هوش باشیم که در تله های دشمن گرفتار نشویم.

هشدار اخیر رهبری معظم انقلاب در این زمینه باید مورد توجه جدی قرار گیرد. آنجا که فرمودند: "دشمن به دنبال ایجاد دو جریانی، دو فرقه ای و دو قطبی (در کشور) است. همه مسئولان و مردم از وحدت موجود در کشور مراقبت کند."