محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور به عنوان سفیر ایران در کرواسی انتخاب شد. وی جایگزین محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این سمت شده است.

صادق از چهره‌های نزدیک و مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. او پس از ثبت نام هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 92 به عنوان معاون تبلیغات ستاد وی انتخاب شد. اما این سمت او در تیم هاشمی‌رفسنجانی دوام زیادی نداشت و با عدم احراز صلاحیت هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری وی با توصیه هاشمی به ستاد حسن روحانی رفت.

صادق با انتخاب روحانی به عنوان ریاست‌جمهوری ایران تبدیل به چهره‌ای اثرگذار در دولت شد. وی از همان اویل زمانی که حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت کارهای رسانه‌ای رئیس‌جمهور منتخب را انجام می‌داد.

از محمدرضا صادق به عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور یاد می‌شُد اما هیچگاه حکمی برای این انتصاب در سایت رسمی ریاست‌جمهوری منتشر نشد.

به مرور با استقرار کامل دولت و اعضای کابینه از شدت اثرگذاری و حضور مداوم صادق در دولت کاسته شد.برخی علت آن را اختلاف و مخالفت حسین فریدون با وی عنوان می‌کردند. برخی نیز می‌گفتند که صادق در کارهای رسانه‌ای بسیاری از وزرا دخالت می‌کند و این مسئله موجب نارضایتی روابط عمومی و مسئولان رسانه‌ای وزرا می‌شود.

در این میان صادق با برخی بیماری‌ها نیز دست و پنجه نرم می‌کرد و چند باری هم در بیمارستان نیز بستری شد که یک بار رئیس‌جمهور به عیادت وی نیز رفت.

صادق درمدت حضور هفته گذشته رئیس‌جمهور کرواسی در ایران و دیدارهایش با مقامات رسمی ایران یکی از چهره‌های همیشه حاضر در این مراسم‌ها بود.

گفته شده در دیدار خانم کیتاروویچ با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،‌ آقای هاشمی از انتصاب وی به عنوان سفیر ایران در کرواسی ابراز خشنودی کرده است.

حضور صادق(نفر اول از سمت راست) در دیدار روحانی با رئیس‌جمهور کرواسی

حضور صادق (نفر اول از سمت راست) در دیدار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با رئیس‌جمهو کرواسی

حضور صادق(نفر دوم از سمت چپ) در دیدار رئیس‌جمهور کرواسی با رئیس‌ مجلس شورای اسلامی

اما حالا رسما محمدرضا صادق به عنوان سفیر ایران در کرواسی انتخاب شده و وی حتی استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهو این کشور کرده است.