پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- این اقدام رئیس جمهور آمریکا در شرایطی انجام شده که مدتی پیش فائزه هاشمی رفسنجانی به دیدار سران فرقه ضاله بهاییت در ایران رفته بود و با انداختن عکس یادگاری و پخش آن در شبکه های اجتماعی، موجب ناراحتی جامعه مسلمانان شده بود.

انتصاب نسیم کوروش مسئول امور حقوق بشر دفتر روابط عمومی جامعۀ بهائی آمریکا به عنوان مشاور رئیس جمهور امریکا در امور دینی درست پس از دیدار فائزه هاشمی با بهاییان، حاکی از آن است که نوعی ارتباط سازمانی و عملیاتی میان جامعه بهاییان در ایران و امریکا وجود داشته و فائزه هاشمی در این زمین، نقش از پیش تعیین شده ای را بازی کرده است.

بر همین اساس این احتمال وجود دارد که اقدام باراک اوباما با هدف حمایت و ایجاد سپر امنیتی بر سر بهاییان باشد. چنانکه بر اساس اخبار رسیده، در اقدامات بعدی قرار است به سرکردگی آمریکا، گزارشات ضدحقوق بشری علیه ایران به خاطر مقابله با فرقه بهاییت تنظیم شود. دیدار فائزه هاشمی نیز برای فضاسازی در این حوزه بوده و به نظر می رسد، نقشی که برای وی تعریف شده، کاملا هماهنگ شده و در راستای «پشتیبانی و پوشش داخلی» برای بهاییان بوده تا همزمان از خارج، حامیان فرقه های ضاله به نفع بهاییت، آتش بریزند و جامعه مسلمانان خصوصا جمهوری اسلامی ایران را با حاشیه و اختلافات مذهبی همراه کنند و با «چالش از بیرون» نوعی «تنش از درون» برای ایران بسازند.