نخستین مرکز رصد اجتماعی و خانه تشکل های غیردولتی کشور روز گذشته (سه شنبه 4خرداد ماه) با حضور مرتضی میرباقری  قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در ساری افتتاح شد.

علیرضا یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در مراسم بهره برداری از این مرکز، تشکل های مردم نهاد را پل ارتباطی بین دولت و مسئولان برای رساندن مطالبات مردم به دولت معرفی کرد.

وی افزود: مردم سرمایه های اجتماعی نظام محسوب می شوند و اهداف دولت نیز بدون حضور مردم نمی تواند حرکت رو به جلو داشته باشد.

یونسی موفقیت دولت تدبیر و امید در امضای برجام را ناشی از حمایت های مردم به عنوان سرمایه های بزرگ اجتماعی کشور دانست و بر رساندن مطالبات مردم به دولت از سوی تشکل های غیردولتی تاکید کرد.

معاون استاندار مازندران از طلاق و اعتیاد به عنوان مهم ترین آسیب های اجتماعی در جامعه یاد کرد و گفت: کاهش این آسیب ها تنها زمانی میسر است که مردم و تشکل های غیردولتی پای کار بیایند.

یونسی افزود: دولت یازدهم به دنبال کاهش آمار طلاق و اعتیاد در جامعه است و در این راه نیاز جدی به حضور اقشار و طبقات اجتماعی مردم دارد و راه ورود مردم به این حوزه ها نیز باید به صورت سازماندهی و در قالب تشکل های غیردولتی باشد.

وی این تشکل ها را موظف به رصد مطالبات اجتماعی مردم و رساندن آن به دولت دانست و تصریح کرد: دولت یازدهم برای ایجاد رضایت مندی در بین مردم قطعا مطالباتشان را در حد مقدور پاسخ می دهد.

عیسی قاسمی طوسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران هم گفت: در این استان حدود 600 تشکل غیردولتی در حوزه های مختلف فعالیت دارند.

وی افزود: در مجموع حدود 12 درصد از تشکل های غیردولتی دارای مجوز کشور مربوط به استان مازندران است و ایجاد مرکز رصد می تواند نقش این تشکل ها را در انجام وظایف اجتماعی در جامعه پررنگ تر کند.

مرکز رصد اجتماعی و خانه تشکل های اجتماعی برای نخستین بار به صورت آزمایشی در مازندران راه اندازی شد و در صورت موفقیت در سایر مراکز استان های کشور نیز افتتاح می شود.