به گزارش پارس به نقل از فارس، یحیی آل اسحاق یکی از نامزدهای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه اکنون زمان حسابرسی از نظام مدیریت اجرایی کشور و آمادگی برای دور جدید و تکلیف اجرایی برای چهار سال آینده ریاست جمهوری است، اظهار کرد: در این دوره نه تنها وظیفه شرعی که مسئولیت فردی و خانوادگی ایجاب می کند، کسانی که به نوعی در خود مشروعیت حضور لازم را دارا و جزو چهره های ارزشمند هستند، وارد میدان شوند.

وی ابراز امیدواری کرد، با شرایط و اقتضاعات ملی، منطقه ای و داخلی نیازها و چالش های برنامه های کاندیداها به نحوی به دست مردم برسد که در تصمیم گیری با نگاه روشن و تدبیر توأم و آتیه امیدبخش باشد.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: ریاست جمهوری پست حساسی است که با توجه به فضاسازی و شناخت شرایط دقت نظر مردم را در این دوره حساس بیشتر می طلبد.

وی ادامه داد: دوره چهارم نظام جمهوری اسلامی دهه ویژه از لحاظ منطقه ای، داخلی و خارجی است که البته با نقاط قوت و چالش زیادی روبرو است.

آل اسحاق اضافه کرد: به تعبیری حساسیت قضیه آن قدر بالا هست که انتخابات امسال از سوی رهبری با عنوان حماسه معنا شده و ما باید هر آنچه در توان و نیرو داریم با انگیزه وارد کنیم.

وی ادامه داد: حماسه چیزی خارج از حالت عادی است و البته بالقوه های کشور آمادگی لازم را دارند و نقاط بالفعل نیز نیاز به تدوین نظام جدید دارد.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: به طور قطع در هیئت اجرایی کشور در حوزه های اقتصادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل منطقه ای باید یک بازنگری جدی کنیم که نخستین گام آن تغییر نگرش است.

وی افزود: هر کسی که می خواهد سکان را به دست بگیرد، با یک تغییر ۱۵ درصدی بیشتر روبه رو نخواهد بود، مگر در چارچوب خط نظام که باید طرحی نو در اندازد.

آل اسحاق با بیان اینکه این طرح نو نیاز به ارزیابی دارد و ادعای ما این است که این امر شدنی است، تصریح کرد: با تمام محدودیت ها و نارسایی های حوزه های داخلی و خارجی تدابیری داریم که نیاز به همدلی دارد.

وی اضافه کرد: ما ضرورت اصلی در دوره انتخاب جدید کشور را در حوزه نظام مدیریتی می دانیم و به کمک مردم نیاز داریم.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تشریح اولویت های کاری خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا با دیدگاهی که دارد، خود را پیروز اصولگرایی می داند یا خیر، گفت: به طور حتم آنچه که هدف اصلی است، پیروزی مدل و الگوی اصولگرایان است و البته معتقدم این کار با خرد جمعی شدنی است.

وی تأکید کرد: در مجموعه اصولگرایی در بعد سیاسی و اقتصادی کشور این قابلیت برای اداره آینده کشور وجود دارد و توان مدیریتی و اجرایی تمامی شاخص های لازم را دارد.

آل اسحاق در برخورد با سایر رقبا، گفت: برداشت ما این است که توان این حزب بیشتر است، اما لازمه آن کار همدلی، هماهنگی و نظر واحد است و ما به دنبال این هستیم که در اصولگرایی به نظر واحد فرد اصلح برسیم.

وی اضافه کرد: ما با نظام حقوقی این اصولگرایی همراهی عملی داشته و به دنبال بهینه انتخاب کردن هستیم.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ارتباط با برنامه های خاص خود اظهار کرد: عمده ترین مسئله حکمرانی کشور، تهدیدات در حوزه اقتصادی است که عمده ترین اهداف در حوزه سیاسی و بقیه حوزه ها نیز تحت تأثیر حوزه اقتصادی قرار دارد.

وی افزود: با وجود محدودیت در حوزه اقتصادی معتقدم در اداره کشور حوزه پیش برنده کشور باید دست حوزه اقتصادی باشد و با توجه به نقاط قوت، ضعف و چالش ها و نیز وجود محدودیت های خارجی و نارسایی ها در این مدت امکان تنظیم برنامه برای پیشرفت همراه با عدالت و اهداف نظام ممکن است.

آل اسحاق رأس برنامه های خود را در دو قسمت، یکی بسترهای لازم و دیگری ریز برنامه ها عنوان کرد و گفت: نخستین بسترهای لازم این است که از تمام قابلیت های موجود کشور در برنامه ریزی کشور استفاده و آنها را به صحنه و در اختیار نظام قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه های اجتماعی و سیاسی سعه صدر لازم است، تصریح کرد: معتقدم علاوه بر دور شدن از تنگ نظری در چارچوب الزامات و خط قرمز های موجود در نظام، اسلام، انقلاب و خط امام و رهبری باید از ظرفیت ها استفاده شود.

*فضای تعارضی و بداخلاقی کشور باید اصلاح شود

نامزد حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: مسئله دیگر فضای کشور است که فضا اکنون تعارضی و بد اخلاقی است که باید این فضای بد، تبدیل به خوش اخلاقی شود و یکی از برنامه های آینده دولت ایجاد فضای تعاملی و تبدیل بد اخلاقی به خوش اخلاقی است.

وی نکته سوم خود را بحث حضور حداکثری مردم در تمام حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: در سالیان گذشته نوعی نگاه مختلف به حوزه اقتصاد داشتیم که نمونه آن اقتصاد سرمایه ای، اقتصاد اجتماعی و اقتصاد متوسط بوده است.

*محور کار اقتصادی باید « دولت و ملت» باشد

آل اسحاق گفت: معتقدم هستم اقتصاد ما نه چندان دولتی است و نه چندان خصوصی، بلکه اقتصاد « دولت ملت» است و ترکیبی از دولت و مردم در حوزه اقتصاد محور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت باید در وظایف حاکمیتی، سیاستگذاری، هدایت و نظارت و پشتیبانی حضور و تمامی امکانات اجرایی باید دست مردم و غیر دولت باشد که اصل آن در قانون اصل ۴۴ و نیز زمینه آن در فضای کسب و کار دیده شده است.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مفهوم عملیاتی این است که دولت در هیچ حوزه اقتصادی به جز استراتژیک، امور را به دست مردم بسپارد.

وی تصریح کرد: دولت در هیچ سرمایه گذاری جدیدی نباید ورود پیدا کند و تنها در اموری که مردم وارد نمی شوند، وارد شود.

آل اسحاق معتقد است: حوزه تولید، توزیع، صنعت، معدن و کشاورزی باید ترکیب دولت و ملت باشد و در بخش معادن، تجار ت ها و حتی در حوزه آموزش پرورش مردم باید وارد شوند.

وی ادامه داد: ترکیب دولت آینده باید ترکیب دولت ملت باشد و یکی از ضروریت های اصلی حضور حداکثری حماسی مردم در حوزه اقتصادی است که این هم در تجربه جهان و هم در برنامه ریزی کشور و قوانین به اثبات رسیده است.

*سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید احیا شود

نامزدهای حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: در بخش ساختارها و نهادها نیاز به ضرورت برنامه ریزی است که دولت آینده باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعلی را احیا و الزامات اجرایی حوزه اقتصادی که جدا شدن سیاست های مالی از پولی و اعتباری است را مدنظر قرار دهد.

وی مفهوم عملیاتی این امر را جدا شدن سیاست های اعتباری و ارزی از سیاست های مالی دانست.