به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، « اسماعیل هنیه» امروز طی سخنانی در جشنواره جنبش زنان گفت که آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات و روند سازش تلاش می کند.

وی اظهار داشت که تحرکاتی در دو زمینه در جریان است: یکی سیاسی که به رهبری دولت آمریکا صورت می گیرد و دیگری اقتصادی که با پیگیری نماینده کمیته چهارجانبه صلح در جریان است.

هنیه افزود که تلاش های امروز برای نادیده گرفتن اصول و حقوق تاریخی ملت فلسطین است اما این تلاش ها برای دمیدن جان تازه به مذاکرات مرده به ضرر قضیه فلسطین و وحدت ملت فلسطین، بی فایده است.

وی اشاره کرد که تحرکات جدید آمریکا و غرب برای اطمینان دادن به رژیم اشغالگر در سایه تنشی است که این رژیم را پس از انقلاب های عربی فراگرفته است.

هنیه تصریح کرد که سفر اوباما و وزیر خارجه آمریکا به سرزمین اشغالی برای اطمینان دادن به رژیم اشغالگر در سایه خشم عربی است که رژیم های دیکتاتوری هم پیمان غرب را سرنگون کرد و از سوی دیگر مقاومت فلسطین طرح های رژیم اشغالگر را ناکام گذاشت.

وی اظهار داشت که سفرهای مکرر مقام های آمریکایی برای اطمینان دادن به رژیم اشغالگر و سازماندهی مجدد منطقه به گونه ای است که اسرائیل بخشی از ارکان منطقه در سایه تهدیدات جدید پس از بهار عربی باشد.

هنیه در ادامه تاکید کرد که تلاش برای حذف قضیه فلسطین و سازماندهی مجدد منطقه به دور از روحیه عربی به زودی شکسته خورده و در برابر پایداری ملت فلسطین خواهد شکست.