به گزارش پارس به نقل از مهر از قم، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، شامگاه چهارشنبه در گردهمایی مجمع طلاب و فضلای قمی که در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهتمام آحاد ملت و مسئولان برای تحقق شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب این ظرفیت را در جامعه فعلی و کشور دیدند که سال جاری را به این نام مزین کردند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب برای اینکه کشور ما شرایط حساسی داشته و در حالت عادی قرار نداشت عنوان کردند که امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است و در واقع حماسه در جایی معنا پیدا می کند که نیازمند شور و احساس و حرکت جهادی باشیم.

بیان اینکه" رهبری به شخص خاصی نظر دارد" مانع تحقق حماسه سیاسی خواهد بود

رئیس سازمان بازرسی کشور افزود: رهبری در سخنرانی اول سال خود در مشهد بر این نکته تأکید داشتند که هیچکس از رأی رهبری آگاهی ندارد و عنوان این مطلب که نظر رهبری بر شخص خاصی است را نفی کردند و امروز نیز هر کس این مسئله را در جامعه اشائه دهد مانع تحقق حماسه سیاسی خواهد شد.

در هیچ انتخاباتی به رای مردم خیانت نشد

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در کشور ما هیچ گاه از پیش تعیین شده نبوده است، افزود: به جرات می توان گفت از ابتدای انقلاب تاکنون در هیچ انتخاباتی به رای مردم خیانت نشده و تاریخ انتخابات ایران و نفراتی که در انتخابات مختلف اعم از بنی صدر، آقای رجایی، مقام معظم رهبری، آقای هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد بر این مطلب گواهی می دهند چرا که این افراد از طیف ها و جریانات سیاسی مختلفی بودند.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: ممکن است در انتخابات تخلفاتی از سوی برخی از نامزد ها رخ دهد و در مبارزات انتخاباتی وعده های نادرست و اقدامات ناصحیح صورت گیرد اما نظام به رای مردم خیانت نکرده است.

وی با بیان اینکه وعده برخی از کاندیدا ها مبنی بر اینکه شرایط اقتصادی به سرعت بعد ازانتخاب آنها تغییر خواهد کرد وعده نادرستی است، افزود: امروز شرایط خاصی در عرصه اقتصادی بر کشور حاکم است و ما دارای بدهی های فراوانی هستیم و در سالهای اخیر صد هزار میلیارد تومان یارانه داده ایم که بخشی از تامین این منابع در اختیار ما نبوده است.

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: دولت امروز به بانک مرکزی بدهی های زیادی دارد و بانک مرکزی نیز از سایر بانک ها مطالبات فراوانی دارد و پیمانکاران نیز از دولت طلبکارند، در حالی که شرایط تحریم همچنان کشور را اذیت می کند.

وی با بیان اینکه بعد از تحول داخلی در کشور نیازمند تحول و حماسه دیپلماتیک هم هستیم ابراز داشت: کشور دارای ظرفیت های فراوانی است که با وجود چنین شرایط نیز می تواند از پس مشکلات خود برآید منتها نیازمند زمان و تیم منسجم هستیم.

حماسه اقتصادی بدون مبارزه با فساد اقتصادی امکان پذیر نیست

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی که در خصوص فساد بانکی سه هزار میلیاردی از وی شد گفت: حادثه تخلف ۳ هزار میلیاردی حادثه ای ناگوار برای کشور بود که فساد اقتصادی با فساد اداری عجین شده بود.

وی تصریح کرد: حماسه اقتصادی بدون مبارزه روشن، صریح و قاطع با فساد اقتصادی و اداری امکان پذیر نخواهد بود و قوی ترین دولت هم در چنین شرایطی امکان اداره کشور را نخواهد داشت.

بخشی اعظمی از جامعه ما مالیات نمی دهند

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه با انتقاد از عدم وجود شبکه سیستماتیک مالیاتی در کشور ابراز داشت: امروز بخشی اعظمی از جامعه ما مالیات نمی دهند و پول های انبوه و سرمایه های افسانه ای و برج های زیبای بانکی که در کشور به صورت قارچ گونه رشد می کنند از پول هایی است که مالیاتی از آن ها دریافت نمی شود که اگر از این سرمایه ها مالیات اخذ شود، تعادل در اقتصاد کشور ایجاد می شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور عنوان کرد: سالانه ده ها هزار میلیارد تومان از دست مردم خارج می شود به دلیل اینکه سیستم و برنامه مالیاتی درستی در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در بخش گمرک نیز چنین مشکلی وجود دارد افزود: دولت های مختلف در بعد از انقلاب در سیستماتیک کردن فعالیت های گمرکی توفیقی نداشتند و امروز نیز که گروهی از جوانان دانشگاهی و حزب اللهی می خواهند وارد این عرصه شوند و فعالیت کنند جلوی آن ها گرفته می شود و وقتی ما در حمایت از آن ها حرف می زنیم به ما می گویند فلانی عقده ای است و چون از دولت اخراج شده حرف هایش سیاسی است.

مطالب جلسه غیر علنی با نمایندگان در خصوص اختلاس بانکی را منتشر می کنم

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به جلسه غیر علنی خود با نمایندگان در صحن مجلس در خصوص اختلاس بانکی اظهار داشت: در آن جلسه به نمایندگان گفتم که من برای آینده اقتصاد کشور احساس خطر می کنم که بعد از ماه ها از آن حادثه امروز شاهد این وضعیت اقتصادی در کشور هستیم.

وی افزود: من به زودی مطالبی که در صحن مجلس با نمایندگان به صورت غیر علنی در میان گذاشتم را علنی و منتشر خواهم کرد.

انحراف بزرگ پرداختن به موضوعاتی در خصوص ایران و بهار و پاییز است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به وضعیت جریان انحرافی در کشور نیز ابراز داشت: من انحراف بزرگ را آن می دانم که جریان اجرایی کشور معطل مباحثی در مورد ایران و بهار و پاییز شده است و از سویی انحراف بزرگ را هرز منابع کشور می دانم.

در نظر سنجی ها در ائتلاف ۵ نفره از دیگران جلو تر هستم

وی در خصوص حضور خود در صحنه انتخابات نیز ابراز داشت: افراد مختلفی از بین اصولگرایان وارد عرصه انتخابات شده اند و در این زمینه دو ائتلاف ایجاد شد که این امر می تواند به جامعه اصولگرایی کمک شایانی کند.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: در هر یک از این دو ائتلاف قرار شد یک نفر انتخاب و وارد رقابت شود و من نیز بر عهدی که با ائتلاف پنج نفره بسته ام پایبندم، هر چند که در نظر سنجی ها من از دیگران در ائتلاف جلو تر هستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، همچنین در خصوص برنامه های خود در صورت پیروزی در انتخابات برای عمران و آبادانی شهر قم ابراز داشت: قم بزرگ ترین تولید کننده است و تولید آن انقلاب اسلامی و تمدن ایران است که این مطلب باید به درستی درک شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: ۵۵ درصد پول کشور در تهران جمع شده است وبا این وضعیت باید سنجید که آیا کاری که در تهران شده است خوب بوده یا نه و این در حالی است که سایر شهرهای کشور برای آسفالت خیابا ها وکوچه های خود مشکل دارند.

بیان نقاط ضعف و قوت دولت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص بیان نقاط ضعف و قوت دولت نیز ابراز داشت: این دولت برای خدمت به مردم و بخصوص محرومین تعلق خاطر دارد و جسور بودن در تصمیم گیری ها و پر تحرک بودن آن از نقاط قوت دولت به شمار می رود.

رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه بیان شعارهای عدالت طلبانه، رویکر تغییر مدیران از دیگر نقاط قوت دولت بوده است افزود: متاسفانه برخی از سخنان دولت در ادامه کار به شعار تبدیل شده است که امیدواریم در دولت آینده چنین مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: در صورت پیروزی در انتخابات تیم خود را از مجموعه مدیران فعال، سالم و هوشمند و اصولگرا انتخاب خواهم کرد که این رویه در حوزه کاری من در بخش های مختلف به همین گونه بوده است.

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص مشکل خود با احمدی نژاد نیز ابراز داشت: مشکلات ما بر روی مسائل فرهنگی و نحوه برخورد ها آغاز شد و مسائل مدیریتی و بی ثباتی در مدیریت و حذف مدیران سالم نیز بخش دیگری از اختلافات ما بود.

رئیس سازمان بازرسی کشور، با بیان اینکه بنده قبل از وزارت کشور عضو دفتر مقام معظم رهبری بودم، افزود: بعد از آن دیگر عضو دفتر نبودم اما در جلسات شرکت می کردم.

وی عنوان کرد: پذیرش وزارت کشور نیز با نظر مقام معظم رهبری بود و در ادامه نیز با اینکه با آمدن در سازمان بازرسی کشور مخالف بودم اما وقتی مقام معظم رهبری دستور دادند، اطاعت امر کردم.

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه عنوان کرد: تجربه من در زمانی که آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند بیشتر بود که البته در این زمینه ادعای ندارم اما وقتی اقای احمدی نژاد استاندار بود من قائم مقام وزیر بودم.

چند روز آینده برنامه های خود را منتشر می کنم

رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه در چند روز آینده برنامه های خود را در حوزه های مختلف به خصوص حوزه اقتصاد منتشر خواهم کرد افزود: بنده با تمام فعالان اقتصادی در استانهای مختلف جلسات متعددی داشتم و این برنامه های با نظرات کار شناسی آن ها تدوین شده است.