به گزارش پارس به نقل از مهر، کامران دانشجو صبح امروز پنجشنبه در مرکز آموزش عالی هتلداری پردیسان در مشهد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش مهر در خصوص نامه رئیس جمهور مبنی بر برکناری روسای دو دانشگاه تهران و تربیت مدرس، برخی شایعات از جمله همکاری وی با احمدی نژاد برای نوشتن و انتشار این نامه، نامه زیباکلام به رئیس جمهور در خصوص دیر اقدام کردن برای نوشتن چنین نامه ای و دستور برکناری فرهاد رهبر و بیژن رنجبر پاسخهایی ارائه داد.

شرح دریافت نامه از رئیس جمهور و حاشیه های پس از آن

وی با تشریح کامل جزئیات دریافت این نامه از سوی احمدی نژاد گفت: من در تاریخ ۱ بهمن ماه ۹۱ در حاشیه جلسه دولت نامه ای را که در داخل پاکتی قرار داشت دریافت کرده و همانجا و همان لحظه نامه را مطالعه کردم و پس از پایان جلسه هیات دولت توضیحاتی را برای رئیس جمهور ارائه کردم.

وی که به صحبت های رد و بدل شده بین خود و رئیس جمهور اشاره ای نکرد افزود: بعد از توضیحاتی که من به رئیس جمهور ارائه دادم روال، کاملا طبیعی بود و رئیس جمهور در این باره هیچ دستور شفاهی یا کتبی در این خصوص تا این لحظه برای برکناری این دو نفر صادر نکرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ناراحتی رئیس جمهور از انتشار چنین نامه ای در پاسخ به مهر اظهار داشت: رئیس جمهور و من در ایام نوروز و در روزهای پس از تعطیلات هم با یکدیگر دیدار داشته درباره تمام مسائل به جز این موضوع با یکدیگر صحبت کردیم اما درباره این نامه هیچ موضوعی مطرح نشد ولی با این حال تماسی از دفتر مشاور ارشد رئیس جمهور ثمره هاشمی داشتم و به من اعلام کرد که رئیس جمهور از انتشار این نامه ناراحت شده و به مجموعه ای که این نامه را رسانه ای کرده تذکرات لازم را داد.

دانشجو در ادامه گفت: ۵۸ روز پس از دریافت این نامه یعنی در ۲۸ اسفندماه وقتی که صبح در محل کارم حاضر شدم مدیر کل دفتر وزارتی اصرار داشت که درباره موضوعی با من دیدار کند. وقتی با یکدیگر دیدار کردیم به موضوع رسانه ای شدن این نامه اشاره و ابراز نگرانی کرد که بسیاری از رسانه ها درباره این نامه مواردی را منتشر کرده اند این در حالی است که مدیر کل وزارتی من این نامه را از کانال خود دریافت نکرده بود. من بهوی تاکید کردم که همان چیزی را که می داند اعلام کند اگر نامه ای دریافت کرده به رسانه ها بگوید دریافت کرده و اگر هم نامه ای نگرفته عین آن را اعلام کند.

وی در ادامه گفت: در ۵ فروردین ماه سال جاری این نامه در سیستم پیامگیر دولت وارد شد. وقتی عین نامه را دیدم این نامه تاریخ و شماره ای نداشت و برای خودم هم این سئوال پیش آمد که چرا این نامه تاریخ و شماره ندارد اما از آنجایی که عادت ندارم فکر بد کنم هیچ فکری نکردم. تصمیم گرفتم در خصوص اتفاقات پیش آمده تا بعد از تعطیلات سکوت کنم و از طرفی دیگر منتظر تحلیل های رسانه ای بودم و فکر هم نمی کردم که این موضوع آنقدرها اهمیت داشته باشد.

وی در خصوص این دستور رئیس جمهور تصریح کرد: حتی وقتی در مجلس هم با اعضای کمیسیون آموزش ملاقات کردم بر این نکته تاکید داشتم که رئیس جمهور حق برکنار اعضای کابینه و صدور دستورات جدید را دارد. من و آقای رئیس جمهور نزدیک به ۲۶ سال است که ارتباط دوستانه و صمیمانه ای داریم. من و احمدی نژاد اگر رئیس جمهور یا وزیر نبودیم باز هم من وی را دوست داشتم و دوست دارم و فکر می کنم این احساس متقابلا نیز وجود دارد. بنابراین ما با یکدیگر دوست هستیم و بسیار با هم راحت صحبت می کنیم اما پس از صحبت هایی که من با وی داشتم در این خصوص هیچ دستور جدیدی صادر نشد. هر چند که حق رئیس جمهور است که هر دستوری که می دهد من در این باره اجرا کنم.

وی درباره اظهار نظر صادق زیباکلام در خصوص این نامه رئیس جمهور اظهار داشت: من با شخص نویسنده این نامه به رئیس جمهور هیچ کاری ندارم اما به نظرم چنین مواردی سوءاستفاده از یک موضوع کاملا عادی است زیرا هیچ کسی نمی تواند شبهه و انتقادی به نشاط علمی دانشگاهها وارد کند.

وی در پاسخ به پرسش مهر در این خصوص که اگر رئیس جمهور دستور جدیدی برای برکناری روسای دو دانشگاه تهران و تربیت مدرس صادر کند شما چه اقدامی انجام خواهید داد؟ تصریح کرد: فعلا که دستوری صادر نشده اما هیچ شکی بر اجرایی کردن این دستور رئیس جمهور از سوی من وجود ندارد.

کامران دانشجو همچنین در خصوص همکاری وی با احمدی نژاد در باره نوشتن و انتشار چنین نامه ای، منشاء این گمانه زنی را فکرهای منفی گرا دانست و ادامه داد: این موردی که در رسانه ها مطرح شد کاملا ضد اخلاقی است. من خودم را قائل به این می دانم که هیچ گاه از چارچوب قانون خارج نشوم و این موضوع کاملا بی ارتباط است هر چند که حق رئیس جمهور است در هر زمانی که تشخیص دهد هر اقدامی در خصوص کابینه انجام دهد.

واکنش به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برخی شایعات در خصوص کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: دوست ندارم دروغ بگویم اما اگر وزیر نبودم شاید در ذهنم چنین چیزی می آمد اما تا زمانی که وزیر هستم هیچ گاه به این موضوع فکر نمی کنم.

وی خاطرنشان کرد: من خودم را جزو خانواده اصولگرایان می دانم و چارچوب فکری من اصولگرایی است. الان هم که وفور کاندیداتوری در جناح اصولگرایی به راحتی دیده می شود و تکلیف نیامدن در عرصه انتخابات هم خودش می تواند یک تکلیف باشد.

افزایش تشکلهای اسلامی دانشجویی

دانشجو در خصوص فراخوانده شدن وی به مجلس به علت ممانعت از تاسیس انجمن های اسلامی در برخی از دانشگاههای کشور در پاسخ به مهر گفت: هم اکنون ۲۳۴ تشکل اسلامی دانشجویی در دانشگاههای کشور در حال فعالیت است که این تعداد در نخستین روزهای حضور من در وزارت علوم تنها ۱۳۶ تشکل بود. به هر حال دانشگاهها برای تاسیس این تشکل ها نیاز به امکانات و مجوزهایی دارند. پس از رسانه ای شدن این موضوع از معاونت فرهنگی وزارت علوم توضیحاتی خواستم. هر چند هنوز نامه ای مبنی حضورم در مجلس دریافت نکرده ام اما در این زمینه مشکلی وجود ندارد و می توانم پاسخ های لازم را ارائه دهم.