به گزارش پارس به نقل از فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری در شهر مشهد در پاسخ به ابهامات نامه رئیس جمهور مبنی بر تغییر دو رئیس دانشگاه تهران و تربیت مدرس، گفت: در اول بهمن ماه سال ۹۱ نامه ای در جلسه هیئت دولت به دست من رسید و توضیحاتی در این رابطه به رئیس جمهور دادم که پس از آن، دستوری داده نشد و به همین دلیل اقدامی هم انجام ندادم بنابراین موضوع را تمام شده دانستم ولی وظیفه قانونی من این است که دستور رئیس جمهور را اجرا کنم و اگر ببینم نمی توانم این دستورات را اجرایی کنم از کابینه خارج می شوم.

وی افزود: اینکه چرا نامه رئیس جمهور بعد از حدود ۲ ماه منتشر شد، را باید از کسانی که آن را منتشر کردند بپرسید که ان شاءالله نیت شان خیر بوده است.

وزیر علوم ادامه داد: این نامه ۵ فروردین ۹۲ نیز به صورت رسمی در سایت دولت منتشر شد که من هم از این موضوع تعجب کردم که چرا تاریخ و شماره آن در سایت ها وجود ندارد ولی به دلیل اینکه خواستم فکر بدی نکنم کلا فکلی در رابطه با این موضوع نداشته ام.

دانشجو اظهار داشت: تغییر در زیرمجموعه های اجرایی و حتی اعضای کابینه حق رئیس جمهور است و بی انصافی است که این حق را از رئیس جمهور بگیریم.

وی با بیان اینکه رابطه دوستانه و صمیمانه ای با احمدی نژاد دارد، گفت: احمدی نژاد را دوست دارم و چه رئیس جمهور باشد و چه نباشد و چه من وزیر باشم و چه نباشم دوستی ما ادامه دارد و حتی بعد از تعطیلات نیز با یکدیگر صحبت هایی داشتیم ولی در رابطه با این موضوع حتی یک کلمه هم صحبت نکردیم.

* اظهارنظرها در مورد نامه رئیس جمهور عقده گشایی برخی افراد است

وزیر علوم گفت: برخی افراد در رابطه با موضوع نامه رئیس جمهور اظهارنظرهایی داشتند که فقط برآمده از یک ذهن منفی گرا است.

وی گفت: این اظهارنظرها سوء استفاده از یک موضوع عادی و عقده گشایی است.

دانشجو فضای دانشگاه ها را یک فضایی کاملا علمی و منطقی دانست و عنوان کرد: دانشگاه های ما به جای حاشیه در متن حرکت می کنند و حتی کسانی که به فکر سیاه نمایی هستند، نیز نمی توانند جهش های علمی ما را کتمان کنند.

وی افزود: رشد دانشگاه های ما نشان می دهد که دانشگاه ها روال بهتری را از سال ۸۴ دارند، مگر می شود در یک فضای بسته با نگاه انقباضی در دانشگاه ها به رشد علمی رسید.

دانشجو با بیان اینکه وظیفه دانشگاه ها، کادرسازی نیروی انسانی برای جامعه انسانی است، گفت: دانشگاه های ما باید شاخص های اسلامی داشته باشند ولی در سال ۸۴ دانشگاه از متن به حاشیه کشیده شد.

* فعالیت سیاسی جنبش دانشجویی در چارچوب دین مداری صورت گیرد

وزیر علوم با اشاره به اینکه فعالیت سیاسی دانشگاهیان باید توأم با دین مداری باشد، گفت: در مورد تفکر سیاسی قائل به این هستم که تفکر سیاسی باید در چارچوب دین مداری صورت گیرد در صورتی که برخی فعالیت های سیاسی جنبش دانشجویی نیست و فقط هرج و مرج است.

وی افزود: برخی می خواستند جنبش دانشجویی در برابر نظام قرار گیرد و اسم این کار را نشاط سیاسی گذاشتند ولی این مسئله در شأن دانشگاه ها نیست.

دانشجو گفت: هر کس که سیاه نمایی کند، فعالی سیاسی نیست، مردم ما این مسائل را خوب می فهمند ولی باید در جامعه تبیین شود.

* اگر وزیر نبودم، شاید کاندیدا می شدم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با مسئله کاندییداتوری خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اگر وزیر نبودم، شاید مسئله کاندیداتوری در ذهنم مطرح می شد ولی تا زمانی که وزیر هستم این مسئله به ذهنم نمی آید زیرا ممکن است نیت اخلاص در خدمتگزاری ام مخدوش شود.

* خودم را جزء خانواده اصولگرایان می دانم

دانشجو با بیان اینکه چارچوب فکری اش جزء اصولگرایان است، گفت: من خودم را جزء خانواده اصولگرایانی که مقام معظم رهبری آن را تعریف کرده است می دانم.

وی افزود: در حال حاضر در جناح اصولگرایان وفور کاندیدا است و همه احساس تکلیف می کنند، شاید نیامدن هم نوعی احساس تکلیف باشد.

دانشجو گفت: تکثر کاندیداها به نظر من درست نیست و احساس تکلیف فقط در آمدن نیست، نیامدن هم می تواند نوعی تکلیف باشد.

* آئین نامه اشتغال اعضای هیئت علمی بازنشسته بر اساس پیشنهاد وزارت علوم است

وزیر علوم در پاسخ به این سؤال که آیا آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اشتغال اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه ها با آئین نامه وزارت علوم مغایرتی دارد یا خیر، گفت: با توجه به رشد تحصیلات تکمیلی در ۲ سال اخیر وزارت علوم به دنبال استفاده بیشتر از اساتید مجرب بود و به همین دلیل بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه آئین نامه ای را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کردیم تا مسئله از طریق این شورا بررسی شده و پشتوانه عمیق تری داشته باشد.

دانشجو ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کارگروهی را تشکیل داد و به این جمع بندی رسیدیم که اگر کسی به شرایط بازنشستگی می رسد، آن را اعلام کرده و پس از اعلام نیاز گروه آموزشی به تصویب هیئت ممیزه و هیئت امنا برسد.

وی گفت: این مسئله در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد و با مطرح کردن نقش بیشتر گروه آموزشی قرار شد تا اشتغال هیئت علمی بازنشسته بر اساس اعلام نیاز گروه آموزشی و تصویب در هیئت ممیزه و هیئت امنای دانشگاه ها صورت بگیرد که این مسئله باید به ما ابلاغ شود تا برای آن یک دستورالعمل اجرایی تدوین و ضوابط را برای آن پیش بینی کنیم.

وی در ادامه در رابطه با فعالیت تشکل های اسلامی در دانشگاه ها گفت: همواره سعی داریم این تشکل ها را فعال تر کنیم و هیچگاه مانع فعالیت هیچکدام از تشکل ها نشده ایم.