به گزارش پارس روزنامه قانون نوشت:

روز سه شنبه علی مطهری نماینده تهران وزیر کشور را به مجلس کشاند تا در مورد پرونده ستار بهشتی توضیح دهد. مطهری از وزیر کشور خواسته بود که از خانواده ستار بهشتی عذرخواهی کند و رضایت آن ها را به دست آورد.

این نماینده در صحن علنی گفت که رضایت مادر ستار بهشتی تحت فشار گرفته شده است. وزیر کشور هم حاضر به عذرخواهی نشد و همه چیز را موکول کرد به حکم دستگاه قضایی. علی مطهری گفت از توضیحات نجار قانع نشده است و در نهایت مجلس رای گیری کرد و ۱۳۴ نفر از نمایندگان در مقابل ۷۴ رای مخالف اعلام کردند که از توضیحات وزیر کشور قانع شده اند.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد. روز گذشته سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در نطق میان دستورش در صحن علنی مجلس به مطهری حمله تندی کرد و گفت: بعد از اتفاقات تلخ یکشنبه سیاه مجلس در تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال گذشته، روز سه شنبه نیز شاهد اتفاقی تلخ دیگر بودیم و آن محاکمه نظام اسلامی در قالب طرح سؤال از وزیر کشور بود.

احمد سالک، نایب رئیس فراکسیون روحانیت نیز در گفت وگویی با رسانه ها به جلسه روز گذشته فراکسیون اشاره کرد و گفت که در این جلسه صحبت های روز سه شنبه علی مطهری نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که هیأت رئیسه فراکسیون شدیدا به مواضع و صحبت های علی مطهری معترض بودند.

با این حال نمایندگان فراکسیون روحانیت مباحث مطرح شده از سوی مطهری را مصداق محاکمه نظام اسلامی دانستند. روز گذشته در حاشیه جلسه علنی با علی مطهری در این باره گفت وگویی انجام دادیم.

آقای مطهری نمایندگان فراکسیون روحانیت گویا نطق شما در جلسه سوال از وزیر کشور را نوعی محاکمه نظام اسلامی عنوان کردند، نظر شما چیست؟
من هم این مسئله را شنیدم که فراکسیون روحانیت، جلسه طرح سوال از وزیر کشور در روز سه شنبه را، جلسه محاکمه نظام اسلامی دانستند. من برای این نمایندگان به خاطر این اظهار نظر ابراز تاسف می کنم.

فکر می کنید علت این نوع واکنش نسبت به صحبت های شما چیست؟ چرا آن مباحث را محاکمه نظام اسلامی عنوان کردند؟
وقتی این نمایندگان اعلام می کنند که جلسه سوال از وزیر کشور برای پرونده ستار بهشتی جلسه محاکمه نظام بوده است، گویی که این ها قبول کرده اند که مرگ ستار بهشتی کار نظام بوده است و ما آمده ایم که نظام را محاکمه کنیم در حالی که ما از نظام دفاع کردیم.

اما نظر عده ای خلاف آن است و عنوان می کنند که این قبیل اظهارات می تواند به نظام ضربه بزند.
اقدام ما باعث تقویت نظام می شود، من در صحبت های روز سوال از وزیر کشور اعلام کردم، به جای آنکه این حرف ها را مخالفان بگویند، ما نمایندگان مجلس آن را مطرح کنیم، این بهتر است که مسائل برای مردم روشن شود و در نهایت به نفع نظام است. نگاه این نمایندگان را اشتباه و مضر به حال نظام و کشور می دانم.

یکی از مواردی که مخالفان شما عنوان کردند، طرح پرونده قتل های زنجیره ای و واقعه هاله سحابی از سوی شما بود، چرا پای آن پرونده ها را وسط کشیدید؟
من پرونده قتل های زنجیره ای و واقعه مرگ هاله سحابی را به عنوان مثال آوردم چرا که به نوعی شبیه پرونده ستار بهشتی است.

شما این ها را در یک راستا می دانید؟
بله، در یک راستا هستند و این مسائلی را که مطرح کردم در توضیح نوعی بینش در برخی از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بود که من در آن جلسه هم گفتم که این نیرو ها فکر می کنند برای حفظ نظام هر کاری می توانند انجام دهند و از هر وسیله ای می توانند استفاده کنند من به عنوان مثال قتل های زنجیره ای را مطرح کردم و بحث هاله سحابی هم ناشی از آن نوع بینش است که به اعتقاد من آن بینش باید اصلاح شود.