سردار حسین ذوالفقاری در خصوص انتشار نقل‌قول‌هایی از وی در رسانه‌های مختلف مبنی بر تعطیلی گشت نامحسوس پلیس اظهار کرد: بنده چنین مطلبی را نگفته‌ام و این برداشت سلیقه‌ای آنها بوده است؛ در مصاحبه‌های قبلی نیز، هیچ کجا سخنی از تعطیلی طرح‌های ناجا به میان نیامده است.

وی تصریح کرد: اگر متن مصاحبه قبلی بنده را با دقت نظر بیشتری بخوانید، کاملاً و به‌صورت صریح و شفاف در آنجا اعلام کرده‌ام و یک بار دیگر هم می‌گویم که نیروی انتظامی کماکان به مأموریت‌های خود ادامه می‌دهد و همه باید به‌کمک پلیس بیایند.

ذوالفقاری افزود: بهتر است رسانه‌ها مبتنی بر سخنان و متن بیان‌شده، تیترهای خود را انتخاب کنند.

به‌گفته وی هرچند در نحوه اعلان طرح گشت نامحسوس ابهاماتی وجود داشت که بهتر بود از  قبل این طرح برای مردم، تبیین و شفاف سازی می‌شد، اما تمام مأموریت‌های در حال اجرای پلیس، قانونی و جزو وظایف آنان است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور متذکر شد: این طرح در ابعاد مختلف اجرا می‌شود و صرفاً برای موارد اخلاقی نمی‌باشد، جرایم مشهودی از جمله: سرقت، زورگیری، مواد مخدر، اخلالگران در امنیت جامعه، حرکات خطرآفرین خودروها و حوزه حجاب و پوشش.

ذوالفقاری اعلام کرد: مسئله اخلاقی، سازوکارهای خاص خودش را دارد؛ بنابراین، نهادها و سازمان‌های دیگری درباره امنیت اخلاقی باید با نیروی انتظامی همراه باشند؛ چرا که یکی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به 23 سازمان برای همراهی و کمک در این رابطه اشاره کرده است.

وی اذعان کرد: ما به نیروی انتظامی نیز  اعلام کردیم که به‌منظور افزایش اثربخشی، طرح جامعی نیز برای همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط و موظف در سطح ملی و در مقیاس کشوری به شورای امنیت کشور ارائه دهند.

به‌گفته وی وزارت کشور آمادگی لازم برای بررسی همه‌جانبه طرح‌های پلیس و اجرای نهایی آن را دارد.