پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در جریان سفر به اصفهان شامگاه سه شنبه در حسینیه جوادالائمه (ع) در جمع مردم اصفهان اظهار داشت: شعار امسال تعبیر دیگری از فرمایش رهبر معظم انقلاب است که کشور ما اکنون در یک پیچ تاریخی قرار دارد و در واقع پیام اصلی این شعار این است که ایران اکنون در شرایط حساسی قرار گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این دیدار تاکید کرد: امروزه کشور ایران تاثیرگذاری شگرفی در جهان دارد به گونه ای که ابرقدرت های جهانی نمی توانند تاثیر ایران بر دنیا را نادیده بگیرند و غرب نیازمند دخالت ایران در تصمیم گیری برای مسایل منطقه است.

وی همچنین در این سفر در نشستی با طلاب و روحانیون مدرسه علمیه صدر خواجو در اصفهان به سؤالات آنان پاسخ داد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پاسخ به این که برنامه شما برای ریاست جمهوری چیست، گفت: وقتی سؤال از برنامه می شود نشان از این دارد که مردم دنبال برنامه خوب و اجرای به موقع آن هستند. رئیس جمهور رئیس قوه مجریه است. و آنچه را که به تصویب رسیده باید اجرا کند. کسی که در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می شود در واقع زمانی سرکار می آید که حدود دو سال و نیم از اجرای برنامه پنجم گذشته و باید ملتزم به اجرای دقیق برنامه باشد. البته این را هم عرض کنم که من برنامه هایم را بزودی اطلاع رسانی خواهم کرد و به نقد خواهم گذاشت.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا نیروهای دولت شما فقط از ائتلاف اکثریت اصولگرایان است، گفت: خیر. از کل اصولگرایان و گرایش های ولایی نیرو می گیریم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در ادامه پاسخ به این سؤال که برنامه شما چیست، اظهار داشت: با دو طیف در جامعه روبرو هستیم. یکی نخبه هستند و اهل فن و برنامه که ظرف چندروز آینده برنامه هایم را برای این قشر منتشر خواهم کرد و دیگری که بخش اعظم جامعه هستند زیاد به این مسایل کار ندارند و فقط یک سری دغدغه ها و توان اجرایی را ملاک قرار می دهند.

حماسه سیاسی درمان اولیه تحریم است

وی در پاسخ به اینکه با تحریم ها چگونه برخورد می کنید، گفت: اگر حماسه سیاسی اتفاق بیفتد، تحریم ها را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر خارجی ها ببینند یک انتخابات گسترده و با رأی بالا برگزار شود، حتماً تأثیرگذار خواهد بود. وی ادامه داد. حماسه سیاسی درمان اولیه درد تحریم است. حال اگر حماسه سیاسی تداوم یابد و به یک وجهه منسجم و مقتدر در کل جامعه تبدیل شود، تحریم بیشتر افول خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در ادامه پاسخ به این سؤال گفت: در گام نخست باید سیاست خارجی مان را عاقلانه کنیم. دنیای دیپلماسی دنیای طراحی و فرصت شماری و استفاده از لحظات است. همچنین نباید حرف یا شعاری داده شود که منافع ملی را به مخاطره بیندازد. متأسفانه برخی ها برای چهره شدن و معروف شدن حرف های نسنجیده می زنند و اصلاً به فکر مصالح کشور نیستند. این ها هست که دردسر درست می کند. نباید اجازه بدهیم ائتلاف بین المللی علیه ما درست شود. ما چند دشمن مشخص داریم. چرا باید دیگر کشورها را با این دشمنان اصلی خود همراه کنیم. پورمحمدی با بیان این که اقتصاد قوی، تحریم را از کار می اندازد افزود: اگر ما اقتصادمان را بتوانیم خوب مدیریت کنیم، می توانیم تحریم را کم اثر کنیم.

به سازمان بازرسی نمره خوبی می دهم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره این که در سازمان بازرسی چه نمره ای به خود می دهید، گفت: در مورد خودم برای این که خودستایی نشود، صحبتی نمی کنم. ولی به سازمان خودم نمره خوبی می دهم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پاسخ به این که چقدر در بحث کاندیداتوری جدی هستید و این که آیا ائتلاف می کنید، گفت: به خاطر این که تعداد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات زیاد شده ائتلاف کردیم. هر یک از این افرادی که ائتلاف کردند، اگر از اقبال بیشتری نسبت به سایرین برخوردار باشند، دیگر افراد ائتلاف کننده به نفع او کنار می روند. بنایم این است که در جمع خودم پیش بیفتم و نظرسنجی ها هم تاکنون همین را می گوید.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پاسخ به این که قبلاً گفته بودید، مشایی زیر نظر شما کار می کرد، گفت: مدت محدودی با مشایی کار می کردم. مشایی مسئول مؤسسه ای بود که آن مؤسسه زیر نظر من بود. فکر می کنم یک سال و اندی این مدت طول کشید.

متعلق به تفکر ناب حوزوی انقلابی و تفکر حضرت امام و رهبری هستم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این که متعلق به کدام طیف هستید، گفت: متعلق به مجموعه تفکر ناب حوزوی انقلابی و تفکر حضرت امام، شهید بهشتی (ره) و رهبری هستم. همکاران من در صورت همکاری باید چنین تفکری داشته باشند.

یارانه ها باید در جهت اهدافی که در قانون تعیین شده خوب مدیریت شود

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پاسخ به این که آیا قسمت دوم هدفمندی یارانه ها را ادامه می دهید یا نه، اظهار داشت: یارانه ها یک نیاز جدی برای بخش هایی از مردم کشور است. به یک سری از فعالان کشور باید یارانه پرداخت شود. اما نکته این است که یارانه در زمانی باید اجرا شود که مؤثر باشد و کاملاً در جهت اهدافی که تعیین شده خوب مدیریت شود. امروز پرداخت یارانه ها موجب تورم و گرانی شده است. زمانی یارانه خوب است که قیمت ها ثابت باشد. اگر ۵۰ هزار تومان به شما یارانه بدهند و قیمت اجناس چند برابر شود، چه فایده ای دارد.