پایگاه خبری تحلیلی پارس - امروز 12 اردیبهشت مصادف با روز کارگر، رئیس جمهور کشورمان به دیدار جمعی از کارگران کارخانه مپنا رفت و از آنجا که میخواست شباهت فوق العاده ای با کارگران پیدا کند و خود را به رنگ آنها نشان دهد، با ماشین لندکروز به این دیدار رفت و حتی داخل کارخانه نیز حاضر به پیاده شدن از ماشین نشد و مسافت داخل کارخانه را هم با لندکروز طی فرمودند!

در برابر این تصویر و اتفاقی که امروز در کارخانه مپنا افتاد، چند فرضیه قابل حدس است:

1ـ کارگران به قدری تعارفی بودند و شدیدا رئیس جمهور را تعارف زدند و فغان سر دادند و به جان خود قسم دادند که از اتومبیل پیاده نشود و از همان داخل لندکروز، نتایج پسابرجامی را در تولیدات نیروگاهی کشور مشاهده کند.

2ـ رئیس جمهور امروز صبح به یاد جامعه کارگری که هشت روز در هفت روز هفته کار می کنند تا شکم خود و خانواده را سیر کنند، به پیاده روی در تپه های ولنجک نزدیک منزل رفته بودند و از شدت خستگی، حال و توان پیاده شدن از خودرو را نداشتند. به هر حال ورزش هم از توصیه های پزشکی است و اصلا کارگری هم خودش نوعی ورزش است.

3ـ شدت محبوبیت رئیس جمهور طی 6 ماه اخیر که هر روز شاهد یک مدل تاثیرات پسابرجامی هستیم، به قدری بالا رفته که یحتمل شاید معاندین نظام در میان جامعه کارگری هم نفوذ کرده باشند و قصد سوئی علیه ریاست محترم جمهور داشته باشند. چراکه وجود رئیس جمهور باعث شده هر روز بهتر از دیروز، صنایع و تولیدات داخلی رونق گیرد و در پسابرجام، ایران در حال ورود به دوره «پساپیشرفت پست مدرنیسم نئورئالیسم» است و دشمنان و معاندین به شدت از این واقعه به وحشت افتاده اند.

4ـ دست دادن با «رئیس جمهور پسابرجامی» هزینه دارد و حقوق کارگری کفاف دست دادن با رئیس جمهور را نمی دهد؛ ضمن آنکه همه می دانیم «کارگران مشغول کارند» و شاید با دست های آلوده با رئیس جمهور مصافحه نمایند و آقای رئیس جمهور را بیمار کنند و بیماری ایشان همانا و افت فشار پیشرفت های پسابرجامی همانا. بی شک سلامت ایشان به خاطر خود کارگران است و ایشان به فکر کارگران بوده اند که از لندکروز پیاده نشده اند چراکه اگر ایشان بیمار شوند، کشور و برجام تعطیل می شود و کارگران بیکار.

5ـ مورد آخر اینکه شاید روحیه ایشان به سمت و سوی اشرافیت در حال حرکت است و خدای ناکرده غرور و تکبر مانع پیاده شدنشان از لندکروز شده و کارگران را در حدی ندیده که به خاطر آنها بخواهد سختی پیاده شدن از خودرو را به جان بخرد. به هر حال امیدواریم اگر این فرضیه هم صحیح است، لندکروز ایشان اندکی خاکی بوده باشد که یکبار به اشتباه این حس به کارگران دست نداده باشد که رئیس جمهورشان خاکی و مردمی نیست.

اکنون فقط یک نکته باقی می ماند و آنکه ای کاش رئیس جمهور، همه این فرضیه ها را باطل می کرد و امروز همچون سال 93 روز دهم اردیبهشت که رهبر معظم انقلاب در آستانه روز کارگر، در کارخانجات گروه مپنا حضور یافتند و با پای پیاده و رو در رو نه سوار بر خودرو با کارگران دیدار کردند، امروز هم رئیس جمهور همان صحنه را تکرار می کرد و سهم کارگران از دیدار با رئیس جمهور را مساوی و یکسان با سایر اقشار می دانست.