به گزارش پارس به نقل از فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران عصر امروز در آیین افتتاح قطعه چهارم آزاد راه تهران شمال که حدفاصل مرزن آباد به چالوس و آغاز عملیات اجرایی پروژه راه اصلی قزوین الموت تنکابن بیان داشت: استان مازندران استان ایمان، مقاومت، شجاعت، جوانمردی و دیار مردمانی بزرگ که همواره در طول تاریخ پرچمدار توحید، عدالت، پاکی، عشق به پیامبر و آل پیامبر بوده اند.

وی با اشاره به اینکه این سفر توفیقی بود تا ۲ طرح بزرگ برای مردم مازندران و همچنین مردم ایران به نمایش درآید، گفت: این سفر آغاز عملیات اجرایی راه سه هزار تنکابن به الموت قزوین و همچنین افتتاح قطعه چهارم آزادراه تهران شمال به طول ۲۱ کیلومتر را در پی داشت.

احمدی نژاد با اشاره به این نکته که ارتباط بین جنوب و شمال البرز از جهات گوناگون برای همه مردم ایران اهمیت دارد، تصریح کرد: مردم ایران علاقه مندند حداقل سالی یک بار به شمال ایران به ویژه مازندران سفر کنند و مردم شمال نیز دوست دارند به نقاط مختلف ایران سفر کنند اما جاده های قدیمی جوابگوی این حجم از مسافران نیست و نیاز است جاده ها و آزادراه هایی با امکانات پیشرفته ساخته شود که این امر در دولت نهم و دهم تصمیم گیری شد تا اصلاح جاده ها انجام پذیرد.

رئیس جمهوردر ادامه گفت: ۲۰سال از آغاز عملیات آزاد راه تهران شمال می گذرد اما این کار به پایان نرسید ولی در دولت دهم و در این ۲ سال آخر ما تمام تلاش مان را کردیم تا طلسم این آزادراه شکسته شود که به حول قوه الهی قطعه چهارم آن از ابتدای سال ۹۲ برای مردم ایران بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: ۳۲ کیلومتر از قطعه اول این آزادراه تا پایان سال ۹۲ به اتمام خواهد رسید و تصمیم گرفته شد ادامه عملیات اجرایی ۲ قطعه وسط این آزادراه که کاری بس دشوار است به بنیاد مستضعفان سپرده شود تا هرچه زودتر این کار به پایان برسد.

رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزادراه تنکابن الموت قزوین گفت: کار این آزادراه از سمت قزوین آغاز شده است و با جدیت به پیش می رود و همچنین امروز نیز کار آن از سمت تنکابن به صورت رسمی آغاز شد تا یکی از دغدغه های ما برطرف شود زیرا کار را به دست مردانی سپردیم که کار در شب و روز برایشان فرقی نمی کند و ما امیدوارم هرچه سریع تر این کار نیز به پایان برسانند.

احمدی نژاد در ادامه گفت: یک پروژه بزرگ باید امکانات داشته باشد تا بتواند پیش رود و به سرانجام برسد و ما در تلاشیم امکانات موجود را برای پروژه ها را مهیا کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که فرض شود کار آزادراه ها منتهی به شمال به پایان برسد، در این وضعیت در کمتر از چند ساعت شاهد سرازیر شدن خیل عظیمی از مسافران به سوی شمال کشور به ویژه مازندران می شویم، خاطرنشان کرد: با اینکه مردم این دیار مردمانی مهمان نواز هستند و با رویی گشاده از مسافران استقبال می کنند اما زیرساخت ها برای این جمع شناور کافی نیست و نیاز است زیرساخت ها در این خطه هرچه سریع تر آماده شود تا هم مسافران و هم مردم بتوانند زندگی خوب و آرامش بخشی داشته باشند.

احمدی ن‍ ژاد در ادامه به طرح دولت برای احداث قطار سریع السیر در طول شمال کشور اشاره کرد و گفت: به مردم شمال مژده می دهیم که عملیات اجرایی این طرح در همین دولت دهم آغاز می شود.

وی افزود: منطقه شمال یک منطقه استثنایی برای کشور است که آثار اقتصادی زیادی دارد و ما باید از این ظرفیت ها که حتی خیلی از آنها برای ما ناشناخته است ابتدا شناسایی و به کار برده شود.

احمدی نژاد ادامه داد: ظرفیت های ملت ما نامحدود است و هر چیزی در جهان ساخته می شود مردمان و جوانان کشور ما آن را به بهترین شکل در خود کشور می سازند و دولتمردان و مسئولان باید این ظرفیت ها را که توسط همین مردم کشف می شود به نحو احسن مورد بهره برداری قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که ایران را باید خودمان بسازیم، گفت: برخی ها نمی خواهند ایران به قله موفقیت برسد و الگویی برایی دیگران باشد و ما باید این حصار و نقطه امید دشمنان را در هم بشکنیم و ایران را طوری بسازیم که دشمنان مایوس شوند.