عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما اصلاح‌طلبان با کناررفتن عارف روحانی را رئیس‌جمهور کردیم.

 فائزه هاشمی در جمع اصلاح‌طلبان شهر خرم‌آباد با ارائه تحلیلی از سیر انتخابات از سال ۸۴ تاکنون در کشورمان اظهار داشت: یادمان نرفته که با عدم وحدت اصلاح‌طلبان در سال ۸۴ چه بلایی بر سر ما آمد، سال ۸۴ اصلاح‌طلبان با چند کاندیدا برای انتخابات وارد عرصه شدند و در واقع عدم وحدت سبب شکست آن‌ها شد؛ البته با مسائلی که سلامت انتخابات را به خطر انداخت کاری نداریم.

 

مشاور دولت اصلاحات عنوان کرد: سال ۹۲ عارف به‌نفع روحانی کناره‌گیری کرد و ما پیروز شدیم، با این‌ حال در این انتخابات نیز اگر می‌خواهیم پیروز شویم باید وحدت خود را حفظ کنیم. در تهران، شیراز، یزد و اصفهان چون اصلاح‌طلبان این مراکز با هم یک‌صدا بودند،   روی یک میز به توافق رسیدند و پیروز شدند.

 

وی بیان کرد: در خرم‌آباد نیز دو کاندیدا در لیست اصلاح‌طلبان قرار گرفته‌اند که هر دو کاندیدا ارزشمند هستند؛ بنابراین تک‌رأی معنی ندارد و به‌‌نوعی به‌معنی شکست در انتخابات است.

 

هاشمی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان روحانی را رئیس‌جمهور کردند، افزود: با این‌حال مجلس یک مانع بزرگ برای اقدامات رئیس‌جمهور بوده است، به‌‌عنوان مثال همین مجلس فرجی‌دانا وزیر علوم دولت یازدهم را به‌خاطر اقدامات خوبش‌ استیضاح کرد.

 

مشاور دولت اصلاحات اظهار داشت: روحانی نباید نگرانی از مجلس داشته باشد؛ چراکه اگر نگرانی ازاین‌جهت وجود داشته باشد برجام هم نمی‌تواند سبب رشد و توسعه شود.

 

وی افزود: در انتخابات سال ۹۶ اگر می‌خواهید روحانی رأی بیاورد باید مجلس را در اختیار داشته باشد و این زمانی محقق می‌شود که اکثریت را داشته باشیم و البته اکثریت را زمانی داریم که اکثریت نمایندگان اصلاح‌طلب باشند.

 

هاشمی با تأکید بر "باید با رأی دادن به لیست امید از تکرار نتیجه انتخابات سال ۸۴ جلوگیری کنید"، عنوان کرد: در دور اول انتخابات بالای ۸۰ کاندیدا اصلاح‌طلب، ۶۰ نفر اصولگرا و حدود ۵۰ نفر هم مستقل هستند و بااین‌حال اگر در مرحله دوم تعداد کاندیداهای اصلاح‌طلب را افزایش دهیم مجلس را به دست می‌گیریم.

 

مشاور دولت اصلاحات ‌تصریح کرد: ما از لحاظ توسعه اقتصادی می‌توانیم جزو کشورهای برتر باشیم؛ البته باید آزادی و حقوق بشر را در کشور نهادینه کنیم، به‌طور یقین  با شعار و تسهیلات نظامی صرف به کره شمالی تبدیل می‌شویم که یک کشور منزوی در دنیا‌ست.