به گزارش پارس به نقل از مشرق _ بررسی نقاط قوت و ضعف دولت کنونی از آن جهت حائز اهمیت است که در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و در انتخابت خردادماه ۹۲ باید انتخابی دقیق را انجام دهیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراز پایانی سخنرانی مهم نوروزی خویش در حرم مطهر رضوی (ع) درباره ویژگی های نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، عبارتی پرمحتوا و عمیق بیان داشتند که نیازمند تبیین است: « آنچه ما برای رئیس جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعف هایی که وجود دارد. »

حجت الاسلام مصباحی مقدم نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت و گو با خبرنگار مشرق به بیان خصوصیت مثبت و منفی دولت احمدی نژاد پرداخت.

_ نقاط قوت دولت احمدی نژاد

حجت الاسلام مصباحی مقدم یکی از امتیازات بزرگ دولت احمدی نژاد را مطرح کردن شعارهای عدالت طلبانه دانست و گفت: احیای شعارهای آغاز انقلاب اسلامی یکی از امتیازات دولت فعلی بود.

وی در ادامه یکی دیگر از امتیازات این دولت را تحرک بالای دولت برای خدمت رسانی دانست و افزود: بردن دولت و مسئولین دولتی به میان مردم – شهرهای کوچک و روستاها و شنیدن دردها و مشکلات مردم از نزدیک از جمله خصوصیات متبت این دولت به شمار می رود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران از دیگر مزایای دولت کنونی را باز کردن حلقه مدیریتی کشور معرفی کرد و گفت: در دوره های گذشته حلقه مدیریتی کشور کوچک و محدود بود که در دولت نهم و دهم این حلقه شکسته شد.

مواضع خوب و قوی ضداستکباری و ضد صهیونیستی از دیگر خصوصیات مثبت دولت احمدی نژاد بود که مصباحی مقدم در خصوص آن گفت: کشور ما در این دولت همان هویت ضداستکباری خود را دو مرتبه در کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی احیا کرد.

_ نقاط ضعف دولت احمدی نژاد

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس، عدم اطاعت پذیری کامل از رهبری را بزرگترین نقطه ضعف دولت احمدی نژاد دانست و گفت: اگر چه این دولت به نسبت دولت های گذشته اطاعت پذیری بیشتری داشت ولی ما شاهد بودیم این اطاعت پذیری برخلاف شعارها و سخنان رئیس جمهور در برخی موارد لنگ می زد و در برخی موارد شاهد مشکلات عدیده ای در این خصوص بودیم.

مصباحی مقدم در ادامه حاشیه سازی های مسئله ساز دولت را از جمله خصوصیات منفی دولت برشمرد و افزود: انتصاب های جنجالی دولت احمدی نژاد از جمله حاشیه سازی های مسئله ساز بود که کاهش پیدا نکرد و ما شاهد افزایش روز به روز این حواشی بودیم.

عدم استفاده از نخبگان کشور از دگیر نقاط ضعفی بود که حجت الاسلام مصباحی مقدم به آن اشاره کرد و گفت: این دولت از ظرفیت های علمی و کارشناسی کشور استفاده نکرد و نتیجه این عملکرد هم در تصمیمات غیرکارشناسی دولت در ضمینه های مختلف متبلور شد.

وی در پایان عنوان کرد: شتاب زدگی و عجله در عملی کردن تصمیات از دیگر نقاط ضعف دولت آقای احمدی نژاد بود که عمدتا نتیجه خوبی به همراه نداشت.