نماینده دور هفتم مجلس در مورد هیات رییسه مجلس دهم اظهار کرد: تا آنجا که اطلاع داریم، بحث بر سر ریاست علی لاریجانی است و عارف نیز احتمالا در هیات رییسه حضور داشته باشد.

محمد نبی رودکی در مورد آینده جریان اصولگرایی با توجه به شکست و ناکامی این جریان در تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: راه،روش و منش جریان اصولگرایان در آینده نیز همچون گذشته اصول و اهداف آرمان های امام و انقلاب خواهد بود و اصلاح طلبان هم که به اعتقاد من نسبت به اصلاح طلبان مجلس ششم تعدیل شدند با قرار دادن این اصول می توانند در عرصه سیاسی شور نقش آفرینی کنند.

وی در مورد تندروی در جریان اصولگرایی گفت: درهر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب تندرو وجود دارد، در جریان اصولگرایی بعضی از افراد انگشت شمار هستند که دلسوزی های بیش از حد می کنند و بعضا رفتارهای افراطی دارند اما اساسنامه خود جریان اصولگرا حرکت در مسیر آرمان های انقلاب است و بنده خودم به عنوان یک اصولگرا معتقدم اگر افراد تندرو هم در اصولگرایی وجود داشته باشند، اندک وانگشت شمارند و ما در مجلس آینده جبهه‌هایی مثل جبهه پایداری نخواهم داشت.

رودکی ترکیب مجلس دهم را از سوی اصلاح طلبی و اصولگرایی مساوی برشمرد و افزود: ۵۰ درصد مجلس آینده را اصولگرایان معتدل و ۵۰ درصد دیگر را اصلاح طلبان معتدل شکل می دهند. مردم ما باید هماهنگی وهمکاری و تعامل میان این دو جناح برای حل مشکلات جامعه را شاهد باشند.

وی ادامه داد: بهتراست بعد از این به جای واژه اصولگرا و اصلاح طلب، واژه اصولگرای معتدل و اصلاح طلب معتدل به کار ببریم و سعی کنیم از دعواهای سیاسی در کشور بکاهیم.

رودکی همچنین در مورد هیات رییسه و ریاست مجلس دهم اظهار کرد: تا آنجا که ما اطلاع داریم، بحث بر سر ریاست علی لاریجانی است و عارف نیز محتمل است که به عنوان رییس فراکسیون اصلاح طلب در مجلس و در هیات رییسه حضور داشته باشد.