به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که" نظر شما درباره احتمال برگزاری رزمایش آمریکا با حضور ۳۰ کشور در خلیج فارس در آینده نزدیک چیست؟ " ، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل توانمندی های اطلاعاتی که دارد، قدرت آن روز به روز افزایش می یابد و اگر چنین رزمایشی برگزار شود، ایران رفتار و برنامه های آمریکا را رصد می کند.

وی در برابر پرسش دیگری درباره تحولات سوریه اظهار کرد: ارتجاع منطقه و کشور آمریکا و اسرائیل تلاش زیادی در طول دو سال قبل انجام داد که سوریه را از خط مقاومت خارج کند اما خوشبختانه سوریه همچنان پایدار در صحنه حضور دارد و برداشت ما این است که دولت سوریه قادر است مجموع سرمایه گذاری هایی را که ارتجاع عرب به کار برده بصورت پتکی بر سر آنها فرود آورد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح افزود: آنچه در تاریخ خواهد ماند، نفرت به اقدامات تروریست ها در سوریه است. ممکن است در مقطع کوتاهی تروریست ها بتوانند دروغ های خود را بوسیله رسانه های خارجی راست جلوه دهند اما به طور حتم واقعیت روشن خواهد شد.

جزایری در برابر این پرسش که" دلیل تبلیغات زیاد درباره خطرات کره شمالی و ارتباط آن با ایران چیست؟ " ، پاسخ داد: آمریکا تلاش می کند با ایران هراسی و کره هراسی حضور نظامی خودش را در منطقه توجیه کند و اصلی ترین هدف آمریکا از کره هراسی، حضور نظامی بیشتر در منطقه جنوب شرق آسیاست.

معاون ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش دیگری درباره هجمه ها علیه رسانه های داخلی اظهار کرد: با وجود اینکه ابررسانه ها در اختیار سیستم های استکباری و آمریکا قرار دارد ولی آنها به دلیل ترسی که نسبت به رسانه های ما دارند به دنبال تحدید رسانه های داخلی است. رسانه های ما واقعیات سیاسی، نظامی، دفاعی و اجتماعی را ترویج و تلاش می کنند که خیابان یکطرفه رسانه ها را به خیابان دوطرفه تبدیل کنند. من فکر می کنم کشورهای آزاد باید فراکسیون رسانه های مستقل ایجاد کنند.