به گزارش پارس به نقل از فارس، با نزدیک شدن به ایام برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جانبازان عاشورایی با انتشار بیانیه ای خواستار حضور علیرضا زاکانی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری شدند.

متن کامل این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت به شرح زیر است:

« بسم رب الشهداء و صدیقین

نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران از ابتدای پیدایش خود در دوران طاغوت تاکنون و در دوران پربرکت بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی (رحمه الله علیه) و خلف صالحش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برهه های مهم و تاریخ سازی را پشت سر گذاشته که در تمام آنها تدبیر و پایمردی امام و امت، راهگشای دقایق دشوار این تاریخ پر فراز و نشیب بوده است.

اکنون که این بیانیه را منتشر می سازیم، چندی بیش از سالگرد عملیات غرورآفرین فتح المبین نگذشته است. این ایام مصادف با سالروز شهادت همرزمان شهیدمان و جانبازی خیل عظیمی از رزمندگانی است که بعنوان فدائیان اسلام و سربازان خمینی کبیر، نقشی کلیدی در پیروزی ۸ سال دفاع مقدس ایفا نمودند و با ایستادگی جوانمردانه خود در جنگ تحمیلی ۸ ساله قله ای بی همتا و فتح الفتوح انقلاب را رقم زدند تا روح عرفانی عاشقانه را به فضل الهی و به قدرت ایمان ملت ایران درکالبد نظام مقدس جمهوری اسلامی بدمند و مدرسه تعلیم و تربیت مردانی برای اداره آینده پرخطر انقلاب اسلامی و مقابله با طوفان های سهمگین بر پیکره این کشتی نجات بخش را خلق نمایند.

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در شرایطی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی برگزار خواهد شد که ایران عزیزمان روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می گذارد. ما بار دیگر به لحظه انتخابی مهم و اثرگذار در آینده این نهضت نزدیک می شویم که ملت بزرگ ایران را به خود می خواند تا باز هم جهان شاهد حماسه دیگری برای این حرکت اصیل و مقدس باشد. مهمترین مولفه پیچ تاریخی امروز، هم زمانی حرکت به سمت قله پیشرفت بودن ایران اسلامی با به سمت دره و سقوط بودن دشمنان ما و از همین منظر در اوج تهدید و تحریم بودن مردم شریف مان از سوی نظام سلطه به رهبری آمریکا است. شرایطی که رهبر بسیجی، انقلابی و عزیزتر از جانمان از آن به « شرایط بدر و خیبر» یاد کرده و ما نیک می دانیم که خیبر امروز به مردان حماسه ساز و جبهه دیده و مجاهد بیشتر: نیازمند است تا دور ماندگان از قافله ایثار و جانفشانی و به تعبیر قرآن کریم « فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» . انتخاب امروزمان به مثابه انتخاب دیروزمان در جبهه هاست که عزیزان خود را از عناصر کم ادعا اما معتقد، ولایتمدار، باتدبیر، پر دل و جرات و کاربلد آرزو می کردیم و اکنون نیز به فرموده امام راحل (ره) مهمترین ملاک را همین می دانیم: « در تقدم ملاک‏ ها، هیچ ارزش و ملاکى مهم‏ تر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست و همین تقدم ارزشى و الهى، باید معیار انتخاب بشود. »

ما به عنوان گروهی از جانبازان فدایی اسلام عزیز و ملت انقلابی ایران، سربازان همیشه انقلاب اسلامی بر این باوریم که امروز هر کس بخواهد در جایگاه مهم و اثر گذار ریاست جمهوری ایران اسلامی قرار گیرد پیش از هر چیز باید بداند که این مقام در اوضاع کنونی، جایگاه ایثار و از خود گذشتگی است. در حکم سنگری است که سنگربانش باید پیش از آنکه به آن وارد شود از خود عبور کرده باشد. این کرسی ریاست جمهوری نیست، مقام جانبازی، شهادت طلبی و خدمتگزاری است. عرصه غرور و تکبر و قدرت طلبی نیست، صحنه تکلیف مداری و ولایت پذیری است.

لذا بر اساس احساس وظیفه و تکلیف نسبت به اسلام عزیز و میهن اسلامی مان با بررسی ها و رایزنی های گسترده در فضای سیاسی کشور و در میان افراد صاحب صلاحیت، به این نتیجه رسیده ایم که بر اساس دغدغه های فوق الذکر از برادر جانباز و بسیجی، جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی، برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست جمهوری دعوت به حضور کنیم.

از نظر ما دکتر زاکانی کسی است که می تواند مسوولیت خطیر ریاست جمهوری را با قوت کامل و تدبیر جامع بر عهده بگیرد؛ سابقه اش در عرصه های خطیر بعد از دفاع مقدس نیز خالی از شبهه و ایراد و سرشار از جانبازی، فداکاری، تکلیف گرایی و ولایتمداری است. کسی است که مسوولیتهای بعدی اش را نیز سنگر انجام تکلیف دانسته و با قدرت و جسارت به امور اجرایی همت گمارده است.

از این رو به مدد الهی اعلام می نماییم که در این راه یاور او ذیل عنایات امام عصر (عج) و نائب بر حقش، حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) خواهیم بود.

ولسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»