به گزارش پارس به نقل از  فارس، یکی از سیاستمداران بلندپایه کره جنوبی گفته است این کشور در راستای تلاش برای مقابله با تهدیدهای نظامی کره شمالی تمامی گزینه ها از جمله خروج از پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) را در نظر خواهد گرفت.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد چانک مونگ جون، رهبر سابق حزب « سائنوری» کره جنوبی که حزب حاکم در این کشور است، خطاب به « کنفرانس بین المللی کارنگی در سیاستهای هسته ای» گفت: « کره جنوبی اگر با تهدیدهای غیرعادی مواجه شود حقش برای خروج از پیمان منع گسترش سلاح های اتمی که در ماده ۱۰ این معاهده به آن اشاره شده را عملی خواهد کرد. »

وی افزود: « در این صورت، کره جنوبی هم به رقابت گام به گام با پیشرفت هسته ای کره شمالی خواهد پرداخت و تعهد خواهد داد تنها در صورتی که کره شمالی اقداماتش را متوقف کند، این برنامه را متوقف خواهد کرد. »

این نشست دو روزه از روز دوشنبه با حضور ۸۰۰ نفر از مقامات و کارشناسان کشورهای مختلف برای بحث درباره مسائل گوناگون هسته ای در آمریکا آغاز شده است.

ین موضوع در حالی مطرح می شود که تنش کره شمالی و آمریکا و کره جنوبی در هفته های اخیر شدت گرفته است و گزارش شده کره شمالی دو موشک میان برد را در سواحل شرقی این کشور مستقر کرده است.

دولت کره شمالی امروز سه شنبه به همه خارجی هایی که در کره جنوبی زندگی می کنند هشدار داد که این کشور را ترک کنند.

روز جمعه هم، کره شمالی هشدار داده بود که نمی تواند امنیت کارکنان سفارتخانه ها را تضمین کند.