به گزارش پارس به نقل از فارس، گروه موسوم به ناظران حقوق بشر در سوریه که از مخالفان بشار اسد در این کشور حمایت می کند، از یکی از گردان های مخالفان سوریه به خاطر شکنجه ساکنان شهر حلب و اخاذی از آنها انتقاد کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد گروه ناظران حقوق بشر، که در انگلیس مستقر است و می گوید شبکه ای از فعالان در سوریه دارد امروز (سه شنبه ۲۰ فروردین) اعلام کرده پس از گردآوری گزارش های زیادی از شاهدان عینی « متقاعد شده است» تا « گردان شهدای بدر» که یکی از واحدهای « احرار سوریه» است را محکوم کند.

ناظران حقوق بشر اعلام کرده شاهدان عینی گفته اند این گروه از مخالفان سوریه مرتکب موارد متعددی از بازداشت و شکنجه و موارد نقض حقوق بشر شده اند.

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. خشونت ها و ناآرامی ها در این کشور به کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه و از جمله نیروهای امنیتی و نظامی این کشور منجر شده است.

دولت سوریه می گوید این ناآرامی ها از خارج از کشور طراحی می شوند. گزارش های زیادی هم نشان می دهند شمار زیادی از مخالفان درگیر با دولت دمشق اتباع خارجی هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آنها از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تأمین بودجه و تجهیز تسلیحاتی معارضان مسلح سوریه متهم کرده است.

در همین راستا در ماه جاری گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز افشا کرد سازمان سیا آمریکا طی سال گذشته ارسال ۳۵۰۰ تن سلاح به مخالفان سوریه را پشتیبانی کرده است.

این گزارش مستند بر اساس اطلاعات به دست آمده از برج های مراقبت پرواز و مصاحبه با مقامات کشورهای مختلف و فرماندهان مخالفان سوریه نشان داد سازمان سیا با همکاری کشورهای قطر، عربستان و ترکیه توانسته است با ارسال این حجم عظیم سلاح ابعاد تنش های داخلی در سوریه را دستخوش تحول کند.