به گزارش پارس به نقل از مهر، در حالی که تلاشها برای قرار دادن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی در اروپا به جایی نرسیده است، گویا این بار برخی رژیمهای عربی حوزه خلیج فارس که دشمنی زیادی با حزب الله لبنان دارند تلاشهای خود را آغاز کرده اند.

علاوه بر سعودی ها که همسو با صهیونیستها از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به مقاومت لبنان به رهبری حزب الله خودداری نکرده اند، این باره نوبت به دست پرورده آنها یعنی رژیم آل خلیفه رسیده است که در راستای خوش خدمتی به صهیونیستها گام بردارند.

تلاشها در اروپا برای دخالت دان حزب الله لبنان در حوادث تروریستی به دلیل نبود ادله و مدرک ناکام مانده است و بیشتر کشورهای اروپایی مخالف گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا هستند. فعالیت سیاسی حزب الله، استفاده از سلاح مقاومت در خدمت لبنان و حاکمیت آن نیز از علل دیگر ناکامی ها در گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی بوده است.

اما رژیم بحرین که برای سرکوب قیام مسالمت آمیز مردم این کشور از هیچ ابزاری دریغ نکرده است برای فرار از مشکلات داخلی همواره کوشیده که حزب الله لبنان و ایران را مقصر جلوه دهد در حالی که گزارش بسیونی و دیگر گزارشها کذب بودن این ادعاها را نشان داده است.

پس از اینکه پارلمان تحت سیطره رژیم حاکم بر بحرین طرحی را ارائه داد مبنی بر اینکه حزب الله در فهرست کشورهای تروریستی ثبت شود دولت بحرین روز گذشته طرح مذکور را مورد بررسی قرار داد و موضوع را برای پیگیری بیشتر به وزارت کشور و خارجه بحرین ارجاع داد.

سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی رژیم بحرین ضمن اعلام این مطلب مدعی شد که حزب الله مزاحمتهای زیادی برای رژیم بحرین ایجاد کرده است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در این باره می گوید: در واقع اقدامات اخیر رژیم آل خلیفه در قرار دادن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی بیش از آنکه اقدامی اجرای باشد جنبه تبلیغاتی دارد.

وی می افزاید: اساسا رژیم آل خلیفه در طول دو سال گذشته از رهگذر سرکوب ملت بحرین و سلب آزادی فردی و اجتماعی مشروعیت لازم را برای حضور در جامعه بین المللی ندارد.

هانی زاده بیان کرد: رژیم بحرین فاقد مشروعیت لازم برای اظهار نظر درباره مسائل حقوق بین الملل است از همین رو این اقدام به نظر می رسد با تحریک رژیم صهیونیستی و صرفا در چارچوب همکاری های سیاسی آشکار و پنهان رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی قابل تجزیه و تحلیل است.

وی افزود: حزب الله از متن توده های محروم لبنان برخاسته و اساسنامه این حزب بر مبنای مقابله با رژیم صهیونیستی تنظیم شده و حزب الله هیچ گونه عملیاتی خارج از حوزه جغرافیایی لبنان انجام نمی دهد به همین دلیل در موضوع سرکوب ملت بحرین توسط رژیم آل خلیفه حزب الله هیچ گونه واکنش عملی نداشته و صرفا به صدور بیانیه در ابراز همدردی با ملت بحرین اکتفا کرده است. اگر حزب الله بخواهد عملا وارد عرصه بحران جزیره بحرین شود قطعا رژیم آل خلیفه نخواهد توانست در برابر اراده ملت آزادی خواه بحرین ایستادگی کند.