به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد مصطفی نجار وزیر کشور امروز برای پاسخ به سوال علی مطهری نماینده تهران مبنی بر این که چرا مرحوم ستار بهشتی پس از یک هفته از بازداشت توسط پلیس فتا، فوت کرد در مجلس حاضر شد.

نجار گفت: باید با متخلفان این حادثه برخورد شود ولی باید اجازه داد دستگاه قضایی ابعاد این حادثه را بررسی و روشن کند.

وی خطاب به مطهری توصیه کرد: بنده، شما و نمایندگان مجلس صلاحیت صدور حکم در خصوص این پرونده را نداریم، ما محل قضاوت نیستیم بلکه باید منتظر رای قوه قضاییه بمانیم.

وی تاکید کرد: من از آقای مطهری می خواهم قدری حوصله کند تا حکم قوه قضاییه صادر شود.

مطهری نیز گفت: دو شرط برای انصراف از سوالم داشتم، یکی آنکه باید از خانواده ستار بهشتی، مردم و مقام معظم رهبری در رسانه ها و صدا و سیما عذرخواهی می شد که این کار انجام نشده است و شرط دومم نیز جلب رضایت خانواده مرحوم ستار بهشتی بود که آن نیز انجام نشده است، لااقل باید دیه وی به خانواده اش پرداخت می شد.

وی تاکید کرد: بنده با سوالم از نظام دفاع می کنم و بهتر است به جای آنکه خانم شیرین عبادی موضوع را دنبال کند نمایندگان مجلس وارد شوند و اجازه ندهند پرچم اصلاحات در دستگاههای امنیتی و انتظامی در دست مخالفان نظام بیافتد.

مطهری گفت: برخی سوالم را موجب کاهش اقتدار نیروی انتظامی عنوان کردند در حالی که این سوال موجب بستن راههای ظلم به مردم می شود.

پس از توضیحات وزیر کشور مطهری این توضیحات را قانع کننده ندانست و خواستار رای گیری سوالش شد، ولی از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه ۱۳۴ نفر پاسخ های وزیر کشور را قانع کننده تشخیص دادند.