به گزارش پارس به نقل از کیهان، حسن روحانی که پیش از این از نامزدی خود خبر داده قرار است در پایان این هفته رسما این موضوع را اعلام کند. به گزارش تسنیم ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی بر عهده محمدرضا نعمت زاده است. وی وزیر صنایع و معادن دولت های اول و دوم هاشمی رفسنجانی بوده است.
اکبر ترکان قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتی روحانی است. وی در دولت اول هاشمی به عنوان وزیر دفاع و در دولت دوم به عنوان وزیر راه و ترابری مشغول به کار بود. ترکان در بین سال های ۸۰ تا ۸۸ نیز معاون وزیر نفت بوده است.
محمدباقر نوبخت نیز سخنگوی ستاد مردمی انتخابات روحانی است. وی دبیرکل حزب « اعتدال و توسعه» و معاون « پژوهش های اقتصادی» مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در سال ۸۴ از هاشمی حمایت می کرد.
بابک دربیگی مسئول روابط عمومی ستاد انتخاباتی روحانی است. وی پیش تر مدیرمسئول سایت خبری آفتاب بوده است.
محمد سلطانی فر نیز ریاست کمیته تبلیغات و رسانه ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده دارد. سلطانی فر مدیر گروه مطالعات رسانه ای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیرمسئول روزنامه « صبح اقتصاد» است.
ترکان در مصاحبه با یکی از روزنامه ها و در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می کنید که آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا می کند؟ اظهار داشت: خیر، آقای هاشمی براساس ارزیابی ما در انتخابات حضور پیدا نمی کنند و به عقیده من نزدیکترین فرد به آقای هاشمی، فکر و عقلانیت و مشی ایشان که طرفداران هاشمی قبولش دارند، دکتر روحانی است.
وی می افزاید: ما طرفداران و دوستداران آقای هاشمی هستیم و جزء اعضای کابینه ایشان بودیم و هنوز هم هاشمی را بهترین گزینه برای اداره کشور می دانیم، ولی ایشان برای حضور در انتخابات در صحنه حاضر نمی شود و چون نزدیکترین شخص از لحاظ فکری به هاشمی، آقای روحانی است، ما دور آقای روحانی جمع شده ایم.
پیش از این علی عسکری مشاور هاشمی از حسن روحانی به عنوان هاشمی جدید و دوم یاد کرده بود.