به گزارش پارس به نقل ازایسنا، غلامعلی حدادعادل در حاشیه مراسم تشییع مرحوم یحیی زاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا کاندیدایی درخواست حضور در ائتلاف ۱+۲ را داشته است؟ گفت که تاکنون کاندیدایی درخواست حضور نداشته و از طرفی ما هم از کسی برای حضور در ائتلاف درخواستی نکرده ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که طبق گفته کاظم جلالی رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت قرار بود نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت تا ۲۰ فروردین اعلام شود بر این اساس تکلیف چیست؟ گفت: ما هنوز تاریخی در این رابطه اعلام نکرده ایم. این موضوع در دست بررسی است که در نهایت نتیجه را اعلام می کنیم.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در مورد اینکه گزینه ائتلاف پیشرفت قبل و یا بعد از ثبت نام می شود، گفت: در مورد این مساله هم تصمیم گیری خواهیم کرد.

حدادعادل ادامه داد: مسائلی که در مورد گزینه ائتلاف پیشرفت گفته می شود بیشتر گمانه زنی رسانه ای است و هنوز نتیجه ائتلاف و زمان اعلام نتیجه نیز مشخص نیست. مهم آن است که اصل ائتلاف برقرار است و ما اکنون در مسیر انتخاب رو به جلو پیش می رویم.

وی در واکنش به این پرسش که طبق گفته باهنر، درب ائتلاف پیشرفت به روی سایر کاندیداها بسته است، گفت: کاندیداهایی که قصد ورود به ائتلاف دارند باید حداقل رای را داشته باشند. اگر کاندیدای دیگری این حداقل رای را داشته باشد ما نیز از آن دعوت خواهیم کرد.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: هر کاندیدای اصولگرایی که در نظرسنجی ها یک رای حداقلی داشته باشد ما در خدمتش خواهیم بود، ولی البته تاکنون از کسی برای حضور در ائتلاف درخواست نکرده ایم.

حدادعادل در عین حال تاکید کرد: هر اصولگرایی که حداقل رای را داشته باشد می تواند جزو ائتلاف باشد.

وی ادامه داد: نظرسنجی ها و میزان رای کاندیداها یکی از معیارها برای حضور در ائتلاف پیشرفت است که این معیار در تصمیم گیری ها بسیار مهم به شمار می آید.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در مورد موضع این فراکسیون برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: هنوز فراکسیون در این رابطه اعلام موضع نکرده است؛ چرا که در اداور گذشته نیز فراکسیون ها کمتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری اعلام موضع می کردند. در این دوره هم ما موضع مشخصی نداریم.

وی افزود: نمایندگان فعلا به تشخیص خودشان عمل می کنند و هنوز تصمیم جمیع فراکسیون گرفته نشده است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین درباره ائتلاف اکثریت نیز گفت: آن ها دوستان ما هستند و ما آن ها را هم اصولگرایانی می دانیم که در حال حاضر تشخیص دادند وارد صحنه انتخابات شوند. عده دیگری هم به این تشخیص رسیده اند، اما من در کل معتقدم که تعدد نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری کار درستی نیست و ممکن است به سود جریان فتنه و انحراف باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور جریان هایی که به عنوان « فتنه و انحراف» برای حضور در انتخابات آینده از آن ها نام برد نیز خاطرنشان کرد: برخی می خواهند سوابق خود را در فتنه با طرح برخی مسائل بپوشانند. کسانی که فتنه انگیز نبوده اند حتی اگر اصلاح طلب هم باشند، می توانند در انتخابات شرکت کنند و رهبری هم در این رابطه فرمایشاتی را مطرح کردند. قاعدتا شورای نگهبان هم ملاکی منطقی در این رابطه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره فعالیت های گزینه نزدیک به دولت در انتخابات آینده هم گفت: ما غیر از ظواهری که از بعضی شعارها و برخی حرکت ها احساس می کنیم، اطلاع دقیقی از پشت صحنه نداریم اما احساس می شود که دولت هم تمایل دارد که فرد یا افراد خاصی وارد انتخابات شوند.

حدادعادل در پاسخ به این سوال که آیا اسفندیار رحیم مشایی کاندیدای دولت در انتخابات آینده است؟ اظهار کرد: به هر حال این موضوع طی هفته های آینده معلوم می شود و پاسخ این سوالات هم داده خواهد شد.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره نظر جامعتین درباره ائتلاف پیشرفت، تصریح کرد: جامعتین هنوز درباره مصداق مشخصی اظهارنظر نکرده اما اگر نظری داشته باشند ما به نظر جامعتین احترام می گذاریم.