به گزارش پارس به نقل از فارس به نقل از شبکه اسکای نیوز، شب گذشته پلیس لندن برای مقابله با افرادی که مرگ « مارگارت تاچر» را در خیابان های منطقه « بریکسون» در جنوب لندن جشن گرفته بودند، به این منطقه اعزام شد.

« مارگارت هیلدا تاچر» اولین نخست وزیر زن انگلیس بود. بسیاری وی را پس از « وینستون چرچیل» بزرگترین شخصیت سیاسی انگلیس می دانند. وی سه دوره از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۰ نخست وزیر انگلیس بود و نهایتا به دلیل اختلافات درون حزبی، از سمتش کناره گیری کرد. وی به دلیل سیاست های سخت گیرانه، به لقب « بانوی آهنین» معروف شده بود.

تاچر در دوره یازده ساله نخست وزیری اش برای گسترش سیاست های بازار آزاد تلاش زیادی کرد، و همین امر موجب لطمه شدید به جوامع کارگری انگلیس شد. تاچر ۸۷ ساله صبح روز گذشته در هتلی در لندن درگذشت.

دیشب برخی از کسانی که برای جشن گرفتن مرگ تاچر به خیابان ها آمده بودند، از سر در سینما « ریتزی» لندن بالا رفته و حروف روی تابلوی سینما را طوری تغییر دادند که عبارت « مارگارت تاچر مرده است! بخندید» ایجاد شد.

برخی دیگر از مخالفان تاچر هم در میدان « ویندراش» تجمع کرده و فریاد « مگی مرده، مگی مرده» سر دادند و مرگ « مارگارت تاچر» را جشن گرفتند.

این میدان در سال ۱۹۸۱ در اولین دوره نخست وزیری تاچر صحنه تظاهرات ها و زد و خوردهای گسترده مخالفان وی با نیروهای امنیتی بود. در آن دوره سیاست های اقتصادی تاچر منجر به بالا رفتن شدید نرخ بیکاری و رکود اقتصادی شد. محبوبیت تاچر در آن دوره به کمتر از ۳۰درصد رسید.

در گلاسکو ایرلند هم تظاهراتی در میدان « جورج» شکل گرفت. ۲۴ سال قبل در همین محل تظاهرات های گسترده ای علیه طرح مالیات سرانه « تاچر» شکل گرفته بود.