به گزارش پارس به نقل از مهر، صالحی با ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور ارمنستان به نمایندگی از رئیس جمهور، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، اقلیت ارامنه در ایران را جامعه ای محترم و فرهیخته ذکر کرد که از جایگاه برجسته ای در بین مردم ایران برخوردار است.

صالحی با مروری بر حوزه های مختلف روابط سیاسی و اقتصادی فیمابین بر ضرورت ارتقاء همکاریها در همه زمینه ها تاکید و با توجه به روابط سیاسی دو کشور گسترش مناسبات در سایر بخشها هم تراز با حوزه روابط سیاسی را خواستار شد.

تاکید بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت های ترانزیتی فیمابین در بخشهای حمل و نقل بار و مسافر، همکاری در بخش انرژی، تحقق تفاهمات و توافقات انجام شده در چارچوب کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی فیمابین و عملیاتی شدن آنها از دیگر موضوعات طرح شده از سوی صالحی در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بخش تحولات منطقه ای آخرین وضعیت بحران سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر تنها راه حل بحران سوریه مبنی بر گفتگوهای سیاسی سوری _ سوری تاکید کرد.

ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با تشکر از حضور وزیر امور خارجه و هیئت همراه در ارمنستان، روابط دو کشور در بخشهای مختلف را قابل اعتماد و اطمینان و در حال توسعه توصیف کرد.

وی ضمن با اهمیت خواندن نقش کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی، خواستار استفاده دو کشور از تمام فرصتها برای ارتقاء روابط و مناسبات فیمابین شد.

ادوارد نعلبندیان تبادل هیئت ها برای پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی فیمابین را مهم ارزیابی کرد.

وزیر خارجه ارمنستان در خصوص مسائل سوریه بر راه حل سیاسی و مسالمت آمیز تاکید کرد.