به گزارش پارس حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: قبل از دعوت مقام معظم رهبری از همه گروه ها و سلیقه های سیاسی برای حضور در انتخابات، عده ای حضور در صحنه را فقط حق طبیعی خودشان می دانستند و اگر کسی دم از حضور و ضرورت حضور گروه ها و سلیقه های سیاسی دیگر در انتخابات می زد، یا او را مورد حمله قرار می دادند یا به ضدیت با ولایت فقیه متهم می کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با دعوت خود، تمام موانع را از سر راه گروه های سیاسی برداشتند و هیچ بهانه ای برای عدم حضور افراد در انتخابات باقی نگذاشتند. رهبری با بیان این مطالب عرصه را برای حضور همگان فراهم کردند؛ به گونه ای که امروزه هیچ کس نمی تواند مانع حضور دیگری شود.

علوی با بیان اینکه" حضور گروه های سیاسی در انتخابات صرفا به معنی حضور برای رای دادن نیست" ، تاکید کرد: معرفی یک کاندیدا از ملزومات حضور جریان ها و گرایشات مختلف در انتخابات است؛ چراکه اگر این جریان ها فاقد نامزد انتخاباتی باشند و فقط به عنوان رای دهنده حضور داشته باشند، پویایی و بالندگی مورد نظر مقام معظم رهبری فراهم نمی شود و دیگر انگیزه ای برای حضور جریان های مختلف باقی نمی ماند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ادامه داد: نه کشور متعلق به عده ای خاص است و نه انقلاب محصول عمل عده ای خاص؛ بنابراین همه کسانی که در پیدایش انقلاب نقش و تاثیر داشتند از این حق برخوردارند که در انتخابات یک نامزد داشته باشند.

علوی، سلامت روانی جامعه را نتیجه حضور همه جریان ها در انتخابات دانست و اظهار کرد: هنگامی که شرایط برای حضور همه افراد فراهم شود، دیگر هیچ جریانی احساس نمی کند که حقش ضایع شده و از نظر روانی دچار عقده نمی شود. این در شرایطی است که اگر جریانی احساس کند که زمینه برای حضور آنها فراهم نیست، دچار عقده روحی می شود و هرگاه این عقده روحی منفجر شود، اثرات تخریبی سنگینی از خود به جای می گذارد.

وی با بیان اینکه" حضور جریان های مختلف در صحنه هم دارای اثرات سازنده و هم دارای اثرات مخرب است" ، گفت: اگر برای این جریان ها هدف توجیه کننده وسیله باشد و همدیگر را متهم به تهمت های ناروا بکنند، به وحدت جامعه آسیب وارد می شود.

این نماینده مجلس خبرگان در پایان با تاکید بر اینکه" جریان های سیاسی باید در چارچوب مسائل ارزشی، هدف خود را دنبال کنند" ، تصریح کرد: اگر این گروه ها حضور و تلاش برای دستیابی به هدف خود از راه صحیح را وظیفه خود بدانند، همگان نیز در صحنه حضور می یابند و یک فضای سراسر خیر و برکت در جامعه بوجود می آید و ما این درس را از امام حسین (ع) آموختیم که فرمودند « هرکس هدف خود را از راه معصیت خداوند دنبال کند، از رسیدن به هدف بازمی ماند و به آسیب های زیادی دچار خواهد شد» .