به گزارش پارس به نقل از فارس، دادستان کل کشور در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه عده ای در مورد پرونده فساد بزرگ مالی بر این باورند که مسئولین قضایی از جمله دادستان کل کشور می خواهند با حکم اعدام پرونده را مختومه کنند نظر شما چیست؟ گفت: معمولاً افراد سیاسی، حرف های سیاسی هم می زنند.

وی افزود: پرونده فساد مالی با حضور وکلای متعددی مورد بررسی قرار گرفت و دفاعیات متهمان نیز در جلسات گوناگون شنیده شد، پرونده فساد مالی به دیوان عالی کشور ارجاع شد و در شعبه ای مورد رسیدگی قرار گرفته افرادی کاردان و با مسئولیت و سابقه قضایی فراوان در آن کار می کنند.

بنابراین اگر برخی چنین صحبت هایی را مطرح می کنند برای جلوگیری از ضربات بعدی که امکان دارد به آنها وارد شود.

دادستان کل کشور گفت: یکی از سیاست های کاری ما در سال گذشته که امسال هم ادامه پیدا می کند برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و حمایت از فعالان اقتصادی سالم است و در این زمینه اصحاب رسانه هم می تواند ما را یاری کند.

وی افزود: در صورتی که بانک ها آسیب شناسی کنند و دولت و مجلس پیگیری کنند دیگر شاهد تکرار چنین تخلفات بزرگی نخواهیم بود.

محسنی اژه ای در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نتیجه شکایت احمدی نژاد از قالیباف گفت: این پرونده و پرونده های مشابه به این، در دست بررسی است البته پرونده مذکور مختومه نشده اما هنوز به حکم و قرار نهایی نرسیده است.

خبرنگار دیگری در خصوص اقدام دیپلمات عربستان که منجر به کشته شدن یکی از شهروندان ایرانی شد و همچنین کشته شدن دو زائر ایرانی خواستار واکنش دستگاه قضایی شد که دادستان کشور گفت: در خصوص دیپلمات عربستان وی در حال حاضر ممنوع الخروج شده و پرونده ای در این رابطه تشکیل شده که در حال بررسی است اما در مورد کشته شدن دو تن از زائران ایرانی وزارت خارجه تحقیقات خود را ادامه می دهد.

خبرنگار دیگری به پرونده فاضل لاریجانی اشاره کرد و گفت: شما گفته اید که در این پرونده از ۵ نفر تحقیق کرده اید که یک نفر از آنها همکار قضایی شما بوده است، نتیجه این پرونده چه شد؟

اژه ای گفت: تحقیقات ۳ نفر به پایان رسیده، تحقیقات یک نفر ادامه دارد و نفر پنجم علی رغم اینکه به دادسرا احضار شد اما حضور پیدا نکرده و در کل پرونده همچنان در حال بررسی است.