به گزارش پارس به نقل از فارس، محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پیش از سال ۹۲ خبرهایی مبنی بر دستگیری یکی از بدهکاران بزرگ بانکی منتشر شد نتیجه تحقیقات این پرونده به کجا رسیده است، گفت: بیش از یک نفر به عنوان بدهکار بانکی دستگیر شده است، بررسی ها همچنان ادامه دارد و پرونده روند تحقیقات را طی می کند.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص اجرای قانون مجازات اسلامی، گفت: هر زمانی که این قانون قابلیت اجرا پیدا کند و از ناحیه مجلس ابلاغ شود لازم الاجرا است و باید به آن عمل شود.

وی در خصوص پرونده های مربوط به زمین خواری در ایام نوروز، گفت: از آنجایی که معمولاً در ایام تعطیلات هر ساله گزارشاتی را از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و نیروی انتظامی دریافت می کردیم که طی آن تعرضاتی به زمین های موات یا بیت المال صورت گرفته بود مقرر شد در پایان هر سال بخشنامه ای را به تمام دادستان ها ابلاغ کنیم که طی آن در تعطیلات ایام عید مراقب تعرض زمین خوار باشند.

وی افزود: در مدت زمان حضور من در دستگاه قضایی این اقدام صورت گرفته و خوشبختانه از آن زمان به بعد تعرضات خاصی صورت نگرفته، امسال هم هنوز گزارشی در این زمینه به ما ارسال نشده است.

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران با اشاره به گلایه وکیل ستار بهشتی، گفت: وی معتقد است که قوه قضاییه در زمینه پرونده ستار بهشتی همکاری لازم را نداشته و رسیدگی به این پرونده طولانی شده است.

اژه ای گفت: اگر ما پرونده را زود ارسال می کردیم آن وقت گلایه می کردند که بررسی ها کامل نیست.

وی افزود: پزشکی قانونی در هر سه بار تحقیق خود از این پرونده نتوانست علت تامه مرگ ستار بهشتی را مشخص کند و ما هم نمی توانیم به احتمالات اکتفا کنیم که اگر این گونه بود پرونده به سرعت ارجاع داده می شد اما برای اینکه قاضی به یک نظر قاطعی برسد زمان رسیدگی به این پرونده طولانی شده که آن هم در جهت رسیدن به واقعیت است.

وی افزود: در این پرونده برخی بازداشت شده بودند که اکنون با قرار وثیقه آزاد هستند و هنوز هم یک نفر در بازداشت به سر می برد بنابراین اطاله دادرسی در این پرونده در جهت رسیدن به واقعیت است.

خبرنگار دیگری در خصوص زمان بعدی دادگاه قضات تعلیقی کهریزک سئوال کرد که اژه ای، گفت: من زمان دقیق آن را از دادگاه نپرسیدم اما گفته اند که احتمالاً زمان بعدی دادگاه قضات تعلیقی کهریزک یا اواخر فروردین است و یا اوایل اردیبهشت برگزار می شود.

وی در خصوص شکایت از متهم ردیف اول پرونده قضات کهریزک به دلیل حضور در باند پالیزدار، گفت: شکایت علیه متهم ردیف اول نبوده بلکه علیه بازپرس پرونده بوده است البته اگر هم علیه متهم ردیف اول شکایتی صورت گرفته باشد هنوز قراری در این خصوص صادر نشده است.