به گزارش پارس به نقل از الف، رهبر انقلاب فرمودند « رئیس جمهورِ هر دوره ای باید امتیازات کسبی و ممکن الحصول رئیس جمهور قبلی را داشته باشد، ضعف‎ های او را نداشته باشد» . لازمه تحقق این مهم، رشد و بالندگی مردم در انتخاب صحیح، و رشد و تعالی رسانه ها در کمک به انتخاب درست از سوی مردم است.

چه مناسب است که مردم و رسانه های مستقل و مردمی و رسانهٔ ملی چند مطالبه را از نامزدهایی که خود را آمادهٔ شرکت در میدان انتخابات می کنند مطرح کنند و این تبدیل به یک رویهٔ جدی در عرصهٔ انتخابات ریاست جمهوری شود.

- اعلام برنامهٔ مشخص و کاربردی در موضوعات اصلی کشور مانند مشکل تورم، بیکاری، سیاست خارجه، معضلات فرهنگی اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد و…

- اعلام افراد حاضر در کابینه و تیم های مشاورهٔ ریاست جمهوری جهت شناخت بهتر مردم نسبت به کارامدی و صلاحیت های اخلاقی، فکری، اقتصادی و سیاسی تیم رییس جمهور

- اعلام هزینه های تبلیغات انتخاباتی به صورت شفاف به مردم

مردم و رسانه ها با پافشاری بر چنین مطالبه های حقیقی و منطقی می توانند در بستری مبتنی بر عقلانیت تصمیم گیری کنند.

نکتهٔ آخر در این باب نیز لزوم رشد و تعالی اخلاق سیاسی مردم و رسانه ها در انتخابات خرداد ۹۲ است. نامزدهایی که به جای معرفی اثباتی خود به تخریب رقبا می پردازند باید مورد سرزنش مردم و رسانه ها قرار بگیرند. متاسفانه باید اذعان کرد در حالی که هنوز اسم نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری شروع نشده است، توپخانه های تخریبی رسانه های نامزدهای احتمالی شروع به کار کرده است و بازار دروغ ها و تهمت های انتخاباتی داغ داغ است.

واکنش منفی مردم به این اقدامات رسانه ای قطعا می تواند در حاکم شدن فضای اخلاقی در مناسبات سیاسی کشور کمک کند.