به نقل از شبکه المنار، ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین در نشستی که در دمشق برگزار کردند، در بیانیه‌ای حمایت خود از جنبش حزب الله در برابر حملات مغرضانه آل سعود و متحدانش را مورد تاکید قرار دادند.

در این بیانیه تصمیمات شورای همکاری خلیج فارس و شورای وزیران خارجه و کشور اتحادیه عرب بر ضد حزب الله محکوم شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین مقیم سوریه تاکید کردند از حزب‌الله در برابر این حملات مغرضانه‌ای که فقط به نفع دشمن صهیونیستی و دشمنان امت عربی و اسلامی است، حمایت می‌کنند.

گروه‌های مقاومت در این بیانیه درباره پیامدهای این تصمیمات بی‌سابقه اعراب علیه حزب الله هشدار داده و  تاکید کردند این اقدامات ممکن است مقدمه ضربه زدن به مقاومت فلسطین و انتفاضه مردمی باشد.

ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین در دمشق همچنین موضع نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست‌های اتحادیه عرب و همسویی آنها با اقدامات خصمانه سعودی را محکوم کردند.

این ائتلاف همچنین گام‌های آماده کردن مقدمات برگزاری کنفرانس عربی اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت را بررسی کرد که این کنفرانس 19 و 20 مارس جاری در دمشق برگزار می‌شود.

ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین در نشست اخیر خود آخرین تحولات مسئله فلسطین به ویژه اوضاع اراضی فلسطینی اشغالی در سایه انتفاضه مردمی مبارک و راه‌های حمایت از آن و توسعه آن در مقابله با اشغالگری صهیونیستی و شهرک‌نشینان و نیز راه‌های هماهنگ کردن گام‌هایی را بررسی کردند که می‌تواند به ادامه انتفاضه و افزایش آن در رویارویی با اشغالگری و مقابله با جنایات رژیم منجر شود.