به گزارش پارس به نقل از کیهان، « منتهی الرمحی» مجری برنامه « بانو راما» در العربیه در وبسایت خود و در مطلبی تحت عنوان « العربیه فارسی» نوشت: شبکه العربیه فارسی افتتاح شد. این شبکه که بخشی از تلویزیون العربیه به شمار می رود در تاریخ ۰۱/مارس ۲۰۱۳ با کمک فعال سیاسی علیرضا نوری زاده افتتاح گردید. نام این شبکه ایران فردا و مدیریت آن را علی رضا نوری زاده از فعالان سیاسی اپوزیسیون و همکار دیرینه ما در شبکه العربیه بر عهده دارد. وی می افزاید: شبکه ایران فردا از زیرمجموعه های شبکه العربیه به شمار می رود و بودجه این شبکه نیز از طریق العربیه تامین می شود. شبکه ایران فردا به درخواست فارسی زبانان به خصوص ایرانیان دوست دار العربیه افتتاح شده است (! )
پیش از این نیز گزارش های متعددی درباره وابستگی شبکه یاد شده به استخبارات سعودی و تأمین مالی آن از این طریق منتشر شده بود. این شبکه ماهواره ای در پایتخت انگلیس راه اندازی شد و برخی اخراجی های صدای آمریکا از این طریق ارتزاق می کنند.
به گزارش بالاترین، پیش از این شهرام همایون مدیر شبکه کانال یک و دوست و همکار سابق علیرضا نوری زاده در برنامه های مختلف از روابط علیرضا نوری زاده با عربستان پرده برداشته بود. اما علیرضا نوری زاده در برنامه ای که از شبکه ایران فردا پخش می شد در واکنش به صحبت های شهرام همایون اعلام کرد در اپوزیسیون خارج نشین شبکه ای وجود ندارد که وابسته به کشور و دولتی نباشد. شبکه ها یا در ابتدا و یا در وسط های راه وابسته به کشور و دولت های خارجی شده اند و « ایران فردا» نیز از این امر مستثنی نیست.
علیرضا نوری زاده از ولیعهد سعودی تشکر کرده و او را در تمام لحظات به عنوان رفیق و برادر خوب و مشفق و ناصح یاد کرده بود.
گفتنی است شبکه سعودی العربیه در میان مردم عرب زبان خاورمیانه به عنوان شبکه العبریه شناخته می شود و در جریان جنایات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و غزه به حدی از این رژیم جانبداری کرد که هدایایی را نیز از صهیونیست ها دریافت کرد.