به گزارش   پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، جان کری وزیر خارجه آمریکا عصر امروز بعد از سفر به ترکیه وارد فرودگاه بن گوریون در تل آویو شد.

رادیو رژیم صهیونیستی با اشاره به این سفر اعلام کرد که کری عصر امروز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد و فردا نیز قرار است با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند تا بتواند فرصت های از سر گیری مذاکرات سازش بین دو طرف را دنبال کند.

بر اساس این گزارش دعوت به عادی سازی روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از دیگر برنامه های سفر کری به این دو منطقه است، چرا که آمریکا روابط این دو طرف را برای آن چیزی که ثبات در منطقه و روند سازش در آن می دانند، مهم ارزیابی می کند و معتقد است که ترکیه می تواند گام های مهمی در روند سازش در منطقه بردارد.

جان کری صبح امروز در سفری دوره ای وارد ترکیه شد، وی بعد از دیدار و گفت وگو با همتای ترک خود در آنکارا در جمع خبرنگاران گفت: اسرائیل و ترکیه باید روابط همه جانبه خود را احیا کنند، چرا که این موضوع برای منطقه حیاتی است.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با احمد داود اوغلو افزود: با احترام به نظر ترکیه و اسرائیل، آمریکا قصد ندارد شرایط یا واژه های خود را به دو طرف دیکته کند.

کری اضافه کرد: ما مایلیم روابط ترکیه و اسرائیل که برای ثبات در خاورمیانه و همچنین روند صلح بسیار مهم است در شرایط خوبی باشد و همانند گذشته کامل باشد.

به دنبال سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی، بنیامین نتانیاهو به خاطر حادثه حمله به کشتی ماوی مرمره و کشته شدن شهروندان ترک، رسما از ترکیه عذرخواهی کرد.

قرار است هفته جاری هیاتی از اسرائیل به ترکیه سفر کند و درباره توسعه مناسبات دوجانبه از جمله بازگشت سفرای دو طرف گفت وگو و توافق کنند.