ناصر رجبی اظهار داشت: این ثبت نام ها به مدت یک هفته ادامه دارد. شرایط و مدارک مورد نیاز برای کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تا قبل از نیمه دوم فروردین ماه از طریق رسانه های گروهی اطلاع رسانی می شود.

این مسئول شرایط ثبت نام چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر و زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را به ترتیب کارشناسی و فوق دیپلم اعلام کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین شرایط ثبت نام انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی برای جمعیت روستاهای تا ۲۰۰ خانوار را سواد خواندن و نوشتن، روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار را دیپلم، داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن را برای شوراهای شهر تا ۲۰ هزار نفر جمعیت، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن برای شوراهای اسلامی شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

رجبی درباره مهلت ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری نیز یادآور شد: مهلت ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۲ آغاز و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از صدور کارت هوشمند برای مجریان انتخابات خبر داد و گفت: سازمان ثبت احوال برای مجریان انتخابات اعم از فرمانداران و بخشداران کارت هوشمند صادر کرده است.

رجبی ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این انتخابات انجام شده است که در این راستا طرح جامع آموزش مجریان انتخابات اجرایی می شود.

معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: در این راستا ارائه آموزش های مستقیم و تربیت مربیان انتخابات روش ها و الزامات اجرایی رایانه ای شدن انتخابات و همچنین فرایندهای اجرایی انتخابات در این آموزش ها مورد توجه قرار می گیرد.