به گزارش پارس به نقل از فارس، منوچهر متکی یکی از اعضای ائتلاف اکثریت اصولگرایان در نشست همیاران تهران جبهه پیشگامان خدمت که عصر امروز شنبه در تالار چهارفصل برگزار شد با بیان اینکه برخی در انتخابات خواست خود را برای رسیدن به نتیجه انتخابات القاء می کنند اظهار داشت: ما جمعی را تشکیل داده ایم، چرا که معتقدیم با هم بودن رمز پیروزی در هر حرکت جمعی است.

متکی با بیان اینکه بنده در حوزه های مختلفی در عرصه کارزار کشورداری حضور داشته ام، افزود: در حال حاضر بخش های بر زمین مانده فراوانی وجود دارد که باید آنها را محقق کرد. همانطور که آرمانهای دوردست به واسطه انقلاب اسلامی محقق شد.

این عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان ادامه داد: شرایط امروز کشور را می توان در دو یا سه حوزه اقتصاد، روابط خارجی و رفتار مسئولان با یکدیگر تقسیم بندی کرد.

وی بر همین اساس به نزاع مسئولان دو قوه اشاره کرد و افزود: پیامد اول چنین نزاعی کاهش اعتماد عمومی نسبت به ارکان نظام و پیامد دیگر این است که افراد می گویند اگر آنها در سطوح بالا دعوا می کنند چرا ما در سطوح پایین دعوا نکنیم و از این رو می بینیم که در برخی از ادارات نمی توان بدون پرداخت رشوه کاری از پیش برد.

متکی با تأکید بر اینکه نباید در این مسیر از انقلاب خسته شد و باید بدانیم افق های انقلاب به حق و محقق شدنی است، تصریح کرد: ما نمی خواهیم هیچ کار مثبتی را در انقلاب نفی کنیم و دست کسانی را که به این ملت خدمت کرده اند را می بوسیم اما برخی خود را طلبکار انقلاب می دانند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه معتقدیم که باید نقاط قوت دولت های گذشته و از جمله همین دولت را توشه راه خود برای ادامه مسیر قرار دهیم و از نکات منفی پرهیز کنیم، خاطرنشان کرد: سن و سال ما برای پز دادن گذشته است و ورودمان در این انتخابات برای ثبت در تاریخ نیست.

وی ریاست جمهوری را در جمهوری اسلامی جایگاهی استراتژیک عنوان کرد و یادآور شد: قرار نیست که یک رئیس جمهور برنامه سازی کند و قرائت های مختلفی از دین را باز کند چرا که دولت متکفل دین مردم نبوده و بنا نیست دین مردم را دولتی کنیم از این رو جایگاه رئیس جمهور در امر کشورداری بسیار استراتژیک است.

متکی با تأکید بر اینکه دولت مسئول معیشت مردم است، گفت: جایی که باید قرائت مختلف از دین تبیین شده و ارکان نظام هدایت و هماهنگ شوند جایگاه رهبری است که یک امر ایدئولوژیک محسوب می شود. لذا اگر دولتی به سمت ایدئولوژی سازی حرکت کند انحراف از جایگاهش آغاز می شود.

این عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به اظهارنظر یکی از مراجع درباره تورم و گرانی و موضع گیری دولتی ها مبنی بر اینکه آنها نباید به این عرصه ورود کنند، ادامه داد: یکی از مراجع می گفت وقتی دولت به بحث امام زمان (عج) و دین مردم می پردازد ما نیز باید به فکر نان مردم باشیم.

وی با بیان اینکه بنده شاه کلید حل مشکلات کشور را امر تولید می دانم، تأکید کرد: بنده از سرمایه گذاری میلیاردی در کشور حمایت می کنم اما تا کنون کار شخصی اقتصادی نکرده ام.

وی در پایان متذکر شد: بنده برای پز دادن و سهم خواهی به میدان انتخابات نیامده ام چرا که به لطف جمهوری اسلامی فرصت هرگونه خدمتی را داشته ام.