به گزارش پارس به نقل از فارس، هیأت کره‌ای به ریاست «هیونگ هوآن جو» وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی که از طرف کشورش ریاست کمیسیون مشترک با ایران را بر عهده دارد، در ادامه سفر چند روزه خود به تهران با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مسئولان و مدیران این سازمان دیدار و در مورد توسعه همکاری‌های ایران و کره جنوبی در زمینه‌های صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

صالحی دراین دیدار با مهم خواندن سه زمینه تجارت، صنعت و انرژی، سفر وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی به ایران را نشانه عزم جدی دولت کره جنوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری 2 کشور دانست و با اشاره به توانایی‌های کشور کره جنوبی در زمینه صنعت هسته‌ای، از توسعه همکاری‌ها بین 2 کشور در زمینه کاربردهای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای استقبال کرد.

وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و کره جنوبی، از روند رو به رشد توسعه همکاری‌های 2 کشور در فضای پسابرجام استقبال و بر مشارکت جدی کره جنوبی در پی‌ریزی همکاری‌های جامع و پایدار بین 2 کشور و تعمیق و گسترش ابعاد این همکاری‌ها تأکید کرد.

در ادامه دو طرف پیشنهادهایی در خصوص چارچوب همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های گوناگون صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای و بهره‌برداری هر چه بیشتر از فضای دوستانه موجود در راستای توسعه و تعمیق روابط بین صنایع هسته‌ای 2 کشور مطرح کردند.

همچنین در طول این دیدار «جو» مجدداً از رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان برای سفر به سئول دعوت و خاطر‌نشان کرد که به‌ زودی خانم پارک، رئیس جمهور این کشور در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور ایران به تهران سفر خواهد کرد.