به گزارش پارس به نقل از خراسان، پس از آن که تا پایان سال ۹۱ حدود ۱۰ کاندیدا به طور قطعی برای حضور در انتخابات اعلام حضور کرده و ۱۷ نفر نیز در مظان نامزدی بودند، طی روز های گذشته حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس، سعیدی کیا وزیر سابق مسکن و سید محمد بیاتیان رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان نیز به طور رسمی اعلام کاندیداتوری کرده اند. در همین حال سفر ها، دیدار ها و نشست های اعلام مواضع کاندیدا های احتمالی نیز به طور جدی در حال برگزاری است.

ابوترابی فرد: حضورم در عرصه های سیاسی از روی احساس مسئولیت است

فارس خبر داد: حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام می کنم. به گزارش فارس ابوترابی فرد همچنین در جمع مردم گرگان گفت: ما بر اساس مسئولیت دینی، پای صندوقهای رای حاضر می شویم و بر اساس مسئولیتهای اسلامی در عرصههای سیاسی حضور پیدا کرده و خواهیم کرد.

جریان اصولگرایی سه نامزد در انتخابات دارد

به گزارش مهر، ابوترابی فرد عصر پنجشنبه در حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان افزود: از چند ماه قبل در جامعه روحانیت مبارز، ضرورت فراهم آوردن بستر وفاق جریانات معتقد به نظام و انقلاب (اصولگرایی) که بر چهار رکن اسلام، انقلاب، امام و رهبری استوار است، احساس شد و با این نگاه دیداری با جامعه مدرسان حوزه علمیه قم داشتیم. وی اظهار داشت: طی گفتگوهایی که کمیته سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتند نهایتا مبنا بر این قرار گرفت، که از عموم دوستانی که درجریان اصولگرایی در انتخابات کاندید هستند امکان ثبت نام سه نفر در انتخابات وجود دارد. وی عنوان کرد: بر این اساس بنده نیز نظرم بر این است که در کنار دیگر دوستان قرار گیرم تا راه برای حضور موثر فراهم شود و به نظر واحد برسیم. حجت الاسلام ابوترابی فرد عنوان کرد: اگر رقابت بین جریان اصولگرایی و بقیه جریانها شدید بود، نهایتا یک یا دونفر از این کاندیداها در انتخابات باقی می مانند و در غیر این صورت سه نفر در این رقابت تا پایان حضور دارند. این نماینده مجلس ادامه داد: از جبهه پیروان رهبری سه نفر حضور دارند و بنده و آقای پورمحمدی نیز در کنار این ائتلاف هستیم تا در نهایت به نظر واحدی برسیم و معتقدیم باید از همه ظرفیتها استفاده شود. وی در خصوص تیم حامی در انتخابات گفت: ارتباط نزدیک با بدنه علمی کشور خصوصا با دانشگاه تهران از دهه ۷۰ و ۸۰ به بعد دارم و یکسری اساتید و دانشگاهیان و برخی حوزوی ها نیز خواهان حضورم در انتخابات بوده اند.

دعوت ائتلاف اکثریت اصولگرایان از سایر کاندیداهای اصولگرا

در همین حال ائتلاف اکثریت اصولگرایان که تاکنون ۵ نامزد انتخابات ریاست جمهوری به آن پیوسته اند، با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد. به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در این بیانیه آمده است: وحدت، یکی از نخستین مطالبات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از نخستین روزهای نهضت بوده است که همواره از سوی خلف بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفته است. از این رو بخش عمده تشکل های اصولگرا در ائتلاف با یکدیگر برای ترسیم آینده ای روشن فراروی ایران اسلامی و تلاش برای رساندن آن به اهداف مقرر در چشم انداز ۱۴۰۴ گرد هم آمده و بر اساس ۴ اصل التزام به اسلام ناب محمدی بر اساس ترسیم ولی فقیه، التزام به خط امام و قانون اساسی و نیز میثاق بر اجرای فرامین رهبری از همه اصولگرایان دعوت می نمایند به این پیمان که" ائتلاف اکثریت اصولگرایان" است، بپیوندند. این ائتلاف به دنبال اعتلای عقلانیت، کارآمدی، قانون مداری در کشور، تلاش برای حل مشکلات مردم و تعامل سازنده با دیگر کشورها برای ارتقاء جایگاه ایران اسلامی بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است. این ائتلاف می تواند یاریگر فضای سیاسی کشور در ایجاد آرامش اخلاقی و روانی و کاهش اختلافاتی باشد که مورد طمع دشمنان انقلاب اسلامی است. در این جمع تا کنون ۵ نامزد انتخابات ریاست جمهوری که مورد حمایت تشکل های متعدد اصولگرا بوده اند؛ آقایان دکتر آل اسحاق، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی، مهندس باهنر، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی و متکی گرد هم آمده و میثاق بسته اند به خرد جمعی اصولگرایان و ساز و کار مورد تفاهم این ائتلاف پایبند بوده و در مسابقه خدمت به نظر واحد دست یابند و از این رو ائتلاف اکثریت اصولگرایان از سایر کسانی که با دارا بودن صلاحیت های لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری قصد نامزدی انتخابات ۱۳۹۲ دارند و به گفتمان اصولگرایی پایبندند نیز دعوت به همراهی در این ائتلاف می نماید. در این میان حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: این ائتلاف برای ایجاد وحدت بین گرایش های مختلف اصولگرایی و تلاش در جهت کاهش و به حداقل رساندن نامزدهای اصولگرایان تشکیل شده است.

آل اسحاق: نظر جامعتین فصل الخطاب است

به گزارش ایسنا، یحیی آل اسحاق یک عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: هیچ گونه موازی کاری میان ائتلاف اکثریت اصولگرایان و ۱+۲ صورت نخواهد گرفت. وی با تاکید بر این که جامعتین را فصل الخطاب می دانیم، گفت: ما اصولگرایان قطعاً جامعتین را فصل الخطاب و هماهنگ کننده می دانیم، یعنی اگر به اختلافی یا مشکلی در مکانیزم اجرا برخوردیم، پایبند به نظرات جامعتین هستیم.

سعیدی کیا: با شعار « آرامش، انسجام ملی و همکاری جهانی» می آیم

در همین حال فارس گزارش داد: محمد سعیدی کیا وزیر اسبق مسکن و شهرسازی، ۲۸ اسفند ۹۱ در گفت وگو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رسما اعلام کرد. وی ضمن تبریک عید نوروز به ملت عزیز ایران اسلامی گفت: حضور قطعی خود را در انتخابات آینده اعلام می کنم و تا روز انتخابات در صحنه حاضر خواهم بود و خود را که هر چه دارم از انقلاب و جمهوری اسلامی است، در معرض انتخاب و رای ملت عزیز ایران اسلامی قرار می دهم. سعیدی کیا افزود: شعار من برای انتخابات آینده آرامش، انسجام ملی و همکاری جهانی خواهد بود و از آنجا که در تمامی دولت ها حضور داشته ام، دولت خود را « دولت انقلاب اسلامی» نام گذاری می کنم. همچنین از تمامی ظرفیت های افراد وفادار به نظام و انقلاب در اداره کشور استفاده خواهم کرد.

چهارمین نماینده مجلس نیز به صف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیوست

یک نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی برای حضور در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران سید محمد بیاتیان گفت: با شعار" انقلاب در مدیریت با حضور نخبگان نسل سوم" برای حضور در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی می کنم. رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان هدف خود از حضور در انتخابات آتی را پیشنهاد مجمع نمایندگان استان متبوعش دانست و گفت: مجمع نمایندگان استان کردستان به من پیشنهاد داد تا در عرصه انتخابات حاضر شوم و بنده هم پیشنهاد آن ها را قبول کردم. با اعلام کاندیداتوری سید محمد بیاتیان برای ریاست جمهوری آینده تعداد نامزدهای بهارستان برای حضور در عرصه انتخابات آتی به ۳ نفر رسید چرا که پیشتر حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر برای حضور در انتخابات اعلام نامزدی کرده اند. گفتنی است عباسعلی منصوری نماینده کاشان، آران و بیدگل نیز روز چهارم فروردین در گفت و گو با فارس، اعلام نامزدی کرده بود. به این ترتیب ۴ تن از نمایندگان مجلس به صف طویل نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیوسته اند. در همین حال ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به فارس گفت: درخواست ها برای حضورم در انتخابات ریاست جمهوری روز به روز بیشتر می شود. فتحی پور ادامه داد: تعدادی از دوستان شب گذشته هم پیش بنده بودند که حدود ۴ ساعت بحث کردیم ولی بنده در پاسخ به آن ها گفتم که قصد دارم مطالعه بیشتری انجام دهم و بعد نظرم را بگویم.

باهنر: براساس اخبار و شنیده ها تا قبل از عید گفته می شد که خاتمی نمی آید

محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و یکی از کاندیداهای ۵گانه ائتلاف اکثریت اصولگرایان صبح روز پنج شنبه در نشستی خبری در تهران به سوالات خبرنگاران خارجی و داخلی پاسخ داد. باهنر در خصوص شرایط پیوستن کاندیداهای دیگر به ائتلاف اکثریت اصولگرایان با تاکید بر باز بودن ائتلاف، افزود: هر کسی که جزو اصولگرایان محسوب شده و می خواهد کاندیدا شود می تواند درخواست خود را به این شورای ۵نفره ارائه کرده و پس از مشورت این ۵نفر در صورت داشتن رای اکثریت به ائتلاف وارد می شود. وی در مورد احتمال تجمیع این ائتلاف با گروه ۱+۲ نیز خاطر نشان کرد: ما از ابتدا خواستار یک ائتلاف بزرگ بودیم اما ائتلاف ۱+۲ کار خود را زود آغاز کرد و فعلا هم در را برای اضافه شدن کسی باز نکرده اند. این کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در پاسخ به سوال خراسان مبنی بر احتمال حضور فعال تر اصلاح طلبان، خصوصا سید محمد خاتمی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری با توجه به سخنان رهبر انقلاب در مشهد گفت: ما از همه گرایشات سیاسی از جمله اصلاح طلبان برای حضور فعال در انتخابات دعوت کرده و می کنیم چراکه هم نیاز خودشان است تا از فضای سیاسی کشورحذف نشوند و هم ملت و نظام نیاز دارند که همه باشند. وی ادامه داد: بر اساس اخبار و شنیده ها تا قبل از عید گفته می شد که خاتمی نمی آید اما اخیرا شاهدیم که عده ای در این زمینه فعال شده اند. البته در نهایت آقای خاتمی شخصا باید سبک و سنگین کنند، اما به طور کلی معتقدم برخی روسای جمهور گذشته اگر تصور دارند ممکن است آرای سنگین و سونامی وار برای شان جمع شود این اتفاق نخواهد افتاد. باهنر در پاسخ به سوال دیگر خراسان در مورد شعار انتخاباتی اش نیز گفت: اهل شعار نیستم و تلاش می کنم نگاهم رو به آینده باشد اما اعتدال درنظام اجرایی کشور و مساله عقل گرایی، خرد گرایی و عمل گرایی در اجرای سیاست ها اولویت کاری من است. وی تصریح کرد: کشور را نمی توان با توهمات، عدم ثبات مدیریتی و ادبیات نامناسب اداره کرد. دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سؤال که چطور ائتلاف اکثریت اصولگرایان از هماهنگی با جامعتین خبر می دهد در حالی که جامعتین این اخبار را تکذیب می کند، افزود: باید در این خبرها دقت کرد، ما گفتیم دو عضو ائتلاف اکثریت عضو جامعه روحانیت هستند نه اینکه نامزد این جامعه باشند؛ البته باید تأکید کنم که جامعه روحانیت مبارز سازوکار پیشنهادی ما را برای ائتلاف اکثریت اصولگرایان پذیرفته است و این سازوکار به اطلاع جامعه مدرسین نیز رسیده است.

مشکلاتی همچون گرانی و بیکاری را می توان ظرف یک سال و نیم آینده به ریل اصلی برگرداند

نایب رئیس مجلس در خصوص برنامه هایش برای حل مشکلات مردم با اشاره به معضلات گرانی، بیکاری و عدم حمایت از تولید ملی، آن ها را اصلی ترین مشکلات مردم برشمرد و خاطر نشان کرد: همه اینها به سرعت قابل حل نیست اما می شود مشکلاتی همچون گرانی و بیکاری را ظرف یک سال و نیم آینده به ریل اصلی برگرداند ولی مساله ای همچون تولید با توجه به عوامل متعدد تاثیرگذار برآن به تدریج قابل حل است.

رفتار غیرقانونی در کشور را از هر گروه محکوم می کنیم

وی در جواب سوالی درباره حمله به سفارت انگلیس در تهران مبنی بر این که برنامه شما برای جلوگیری از حمله به سفارت کشورهای غربی در کشور چیست؟ گفت: رفتار غیرقانونی در کشور را از هر گروه محکوم می کنیم و قبول نداریم و اگر کشوری در ایران سفارت دارد آن سفارت در پناه جمهوری اسلامی است و هیچ کس حق تجاوز به افراد آن را ندارد مگر مرتکب جرمی شده باشند که طبق پروتکل بین الملل قابل پیگیری در ایران باشد. وی در پاسخ به سوالی درباره بهداشت و درمان نیز گفت: ما می توانیم با یک چهارم یارانه ای که به مردم می دهیم درمان را در کشور مجانی کنیم البته انجام این اقدام کارهای اجرایی سنگینی لازم دارد؛ در کشور ما مقوله سلامت پیچیده است و شأن ملت ایران بالاتر از این است که بخواهند برای مسائلی همچون درمان درد و رنج بکشند.

نظرسنجی مهمترین سازوکار ائتلاف برای رسیدن به کاندیدای واحد است

کاندیدای ائتلاف اکثریت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با خراسان در مورد استفاده از سایر اعضای ائتلاف در دولت آینده ضمن استقبال از این مساله گفت: این ۵نفر و بقیه اصولگرایان و مدیران سابق کشور جزو سرمایه های کشور هستند و ۴نفری که کاندیدای نهایی انتخابات نخواهند بودطبیعی است از توانمندی های آن ها در دولت استفاده خواهد شد. وی در مورد سازو کار این ائتلاف برای رسیدن به کاندیدای واحد، نظر سنجی را مهمترین راه دانست و افزود: البته پارامترهای ضعیف تری هم وجود دارند که آن ها را نیز لحاظ خواهیم کرد. باهنر در مورد زمان احتمالی اعلام کاندیدای واحد نیز گفت: سعی این است که تا قبل از آغاز ثبت نام کاندیداها در۲۲ اردیبهشت ماه، کاندیدای واحد را اعلام کنیم. نایب رئیس مجلس در مورد اظهارات اخیر برخی افراد در خصوص رفع حصر از موسوی و کروبی نیز تصریح کرد: این مساله بستگی به رفتار خودشان دارد و باید بگویند که دیگر علیه نظام حرف نمی زنیم.

وی افزود: ما صحبت از توبه نمی کنیم اما باید رفتارشان در چارچوب قوانین موضوعه کشور باشد.

آلیا: اعضای جبهه پایداری در دیدار با آیت ا… مصباح وارد مصادیق نشدند

ایسنا- فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به دیدار اخیر اعضای این جبهه با آیت ا… مصباح یزدی در قم تاکید کرد که در ملاقات با مصباح یزدی ورود به مصادیق صورت نگرفته و این جبهه بعد از تایید شورای فقها گزینه موردنظر خود را معرفی خواهد کرد.

قالیباف: لازمه ریاست قوه مجریه توانایی مضاعف و برنامه ریزی صحیح است

یک عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان گفت: در صحنه انتخابات باید توجه جدی به شاخصه های رهبری داشته باشیم؛ در این صورت می توانیم با انتخابی عقلانی و به دور از بداخلاقی ها رئیس جمهور کارآمد را روی کار بیاوریم. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف طی نشستی با علما و روحانیون حوزه علمیه مشهد که در مسجد العلی برگزار شد با بیان این که باید مدیریت و اداره جامعه در چارچوب نظام اسلامی باشد، ادامه داد: صداقت، عقلانیت و گذشت از موارد مهمی است که باید در حوزه مدیریت لحاظ شود. وی ادامه داد: به نوعی باید هم پرکار باشیم و هم کار خوب ارائه دهیم، خرد جمعی مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. وی با اشاره به این که کارنامه، برنامه و تیم کاری سه اصل اساسی در اداره صحیح دولت است، افزود: کارنامه درخشان و سوابق مثبت در حوزه خدمت به نظام، مسئله مهمی است که باید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند؛ چرا که لازمه ریاست قوه مجریه توانایی مضاعف و برنامه ریزی صحیح است.

چمران: کاندیداتوری ام در انتخابات ریاست جمهوری پابرجاست

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با فارس با اشاره به کاندیداتوری خود در انتخابات خرداد۹۲، تاکید کرد: کاندیداتوری ام برای انتخابات آتی ریاست جمهوری پابرجاست.

به ظاهر احمدی نژاد می خواهد مشایی را معرفی کند

به گزارش فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران همچنین در جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، در ادامه سلسله جلسات انتخاباتی این تشکل با عنوان « به سوی امید» در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کاندیدای دولت گفت: دولت در حال حاضر به صورت واحد جدایی است، که ظاهرش این است که آقای احمدی نژاد می خواهد مشایی را معرفی کند اما ماهیت این امر را نمی دانم. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه به نظر شما چه کسی می تواند از میان اصولگرایان با مشایی رقابت کند، گفت: این مسئله به خیلی چیزها بستگی دارد و به نظر من کاندیداهایی که در برخی جبهه ها وجود دارند افراد توانمندی نیستند. بنده توانمندی این گروه ۱+۲ را در اداره کشور بیشتر از گروه های دیگر می دانم. چمران در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه جبهه پایداری از شما به عنوان یکی از کاندیداهای مورد حمایت نام می برد، گفت: من با دوستان پایداری در مورد انتخابات ریاست جمهوری جلسه ای نداشتم، و اگر آن ها مسائلی را مطرح می کنند از تصمیم خودشان است و قاعدتا گزینه ای را از بین خودشان انتخاب می کنند.

فکر نمی کنم جلیلی نیز به صحنه بیاید

وی با اشاره به کاندیدای جبهه پایداری ابراز داشت: لنکرانی فرد خوب و شریفی است و جلیلی هم که فکر نمی کنم به صحنه بیاید فرد بسیار خوبی است، به لحاظ شرایط کاری فکر نمی کنم بیاید و چون آنان را می شناسم، مطلعم فرد خوبی است و به دنبال جایگاه و مقام نیست. وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حضور الهام گفت: وی گفته است که نمی آید. چمران در پاسخ به سوالی درباره تایید صلاحیت خاتمی و مشایی اضافه کرد: به نظر من بایستی منتظر شورای محترم نگهبان بود.

کواکبیان: مقدمات حماسه های سیاسی و اقتصادی سال ۹۲ باید از سوی متولیان امور فراهم شود

دبیرکل حزب مردم سالاری و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر فراهم شدن مقدمات حماسه های سیاسی و اقتصادی سال ۹۲ از سوی متولیان امور تاکید کرد. به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در جمع اعضای حزب مردم سالاری در استان هرمزگان با اشاره به نامگذاری سال ۹۲ به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: آنچه به مردم و اجزای جامعه مدنی یعنی مراکز مردم نهاد و احزاب و فعالان سیاسی و مطبوعاتی و دانشگاهی و اقتصادی و اجتماعی مربوط می شود، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، اما تمام بحث این است که آیا متولیان امور می خواهند یا می توانند چنین بستری را برای جامعه فراهم سازند؟ برگزاری یک انتخابات پرشور حداکثری وبا حضور متراکم تر مردم سرافراز ایران و خلق حماسه های سیاسی و اقتصادی مقدماتی لازم دارد که باید از سوی دست اندرکاران امور فراهم شود. وی گفت: همانگونه که در شعار کنگره یازدهم حزب مردم سالاری مطرح شد و همانگونه که در برنامه تفصیلی « دولت اخلاق» گوشزد کرده ایم، ما حتی بالاتر از رعایت قانون خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی همه جناح ها و احزاب سیاسی هستیم، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که از فردای سخنان رهبری در مشهد مقدس برخی تریبون داران و عناصر کج سلیقه به گونه ای آن سخنرانی را تحلیل می کنند که گویا مسابقه انتخابات فقط باید بین اصولگرایان باشد! در حالی که مقام معظم رهبری با شفافیت کامل و به صراحت تاکید کردند که انتخابات مربوط به همه سلایق و جناح های معتقد به نظام است و در انحصار هیچ جناحی نیست و از همگان خواستند در این موضوع مهم مربوط به مصالح کشور بی تفاوت نباشند. در این زمینه قطعا صدا وسیما نقش تعیین کننده ای دارد که با برگزاری نشست ها و مناظرات مانع تفسیرهای به اصطلاح آقایان علما « به ما لایرضی صاحبه» باشد.

متکی: تاسف آور است که در قرن ۲۱ صدها شهر ما سینما ندارد

منوچهر متکی از چهره هایی که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم اعلام کرده پس از تماشای انیمیشن" تهران ۱۵۰۰" بر لزوم بالا رفتن ظرفیت سیاسیون برای شوخی با آن ها تاکید کرد. به گزارش مهر، منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه دولت نهم و یکی از چهره هایی که نامزدی خود را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است، عصر چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه برای دیدن نخستین فیلم انیمیشن ایرانی که شانس اکران عمومی داشته است به سینما آزادی رفت. وی که برای دیدن این فیلم بلیت برای خود و همراهانش خریداری کرده بود درباره دلیل این کارش توضیح داد: این فقط یک اتفاق عادی بود. وقتی شما می خواهید از یک نویسنده حمایت کنید، کتاب او را می خرید. وقتی هم پای حمایت از یک فیلم در میان باشد، باید بلیت سینما را خرید. متکی با اشاره به نیازمندی های سینما در عرصه سالن سازی بیان کرد: اکنون سینمای ایران حداقل به هزار سالن دیگر در کشور نیاز دارد. این واقعا تاسف برانگیز است که در قرن ۲۱، صدها شهر در ایران حتی یک سالن سینمای ۵۰ نفره هم نداشته باشند و همان سالن های موجود هم توان پرداخت قبض برق و گاز را نداشته باشند و یکی پس از دیگری ورشکست و تعطیل شوند و مردم این مناطق حسرت دیدن فیلم های روز بر پرده سینما را داشته باشند.

محسن رضایی: ۷۰۰ میلیارد دلار در دست دولت بود که به صورت نادرست صرف شد

به گزارش فارس، محسن رضایی در همایش حماسه سیاسی و اقتصادی در جمع مردم دیلم اظهار داشت: تنها ۳۰ درصد چالش های کنونی اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها است و ۷۰ درصد دیگر مربوط به نحوه مدیریت و ساختار نادرست اقتصادی کشور است که در سه دولت گذشته به آن توجه نشده است. وی افزود: قاعده اقتصادی این است وقتی ارزش پول کشوری پایین می آید واردات کم شده و صادرات آن کشور زیاد می شود مانند کشور چین که کالاهای چینی تمام بازار دنیا را فرا گرفته است ولی در کشور ما به دلیل عدم درست بودن اقتصاد و وابسته بودن آن به نفت قاعده مذکور انجام نشده است. رضایی بیان داشت: بنابراین ما باید اقتصاد کشور را از نفت جدا کرده و آن را مردمی کنیم و برای مردمی کردن باید از شهرهای کوچک و از خانواده ها شروع کنیم به همین دلیل اقتصاد کشور در تهران حل نخواهد شد. ۷۰۰میلیارد دلار در طول هفت سال گذشته در دست دولت بوده که متاسفانه به صورت نادرست صرف شده است.