به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یحیی آل اسحاق در سخنانی در تعریف اصولگرایی اظهار داشت: بنده اصولگرایی را مجموعه ای می دانم یعنی که اصول حاکم بر نظام یعنی آرمان ها و اهداف انقلاب را قبول دارند و مشخصاً در اعتقاد والتزام به چهار اصل اسلام، انقلاب اسلامی، خط امام و مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: مجموعه اصولگرایان جریانی را در کشور به وجود آورده است که بر اساس همان چهار اصل حرکت می کند و با دیگر جریاناتی که چهار اصل اساسی را قبول ندارد، اختلافاتی دارند.

آل اسحاق تصریح کرد: اصولگرایان برای انتخابات آینده باید در زیر یک خیمه با یک نگاه واحد جمع شوند تا حضور خود در انتخابات و رقابت با دیگر سلیقه ها را تنظیم کنند.

وی در ادامه با اشاره به ائتلاف اکثریت اصولگرایان داشت: این مجموعه با هماهنگی انجام شده و با یک نگاه باز به تمامی کسانی که این چهار اصل و رهنمودهای جامعتین را قبول داشته و در رفتارهایشان آرمان های اسلامی و انقلابی را ملاک قرار می دهند، پذیرفته تا به یک نظام مدیریتی و مهندسی در انتخابات برسد.

آل اسحاق درباره نگاه ائتلاف اکثریت اصولگرایان در زمینه وحدت نیروهای ارزشی گفت: ما در این مجموعه اعلام کردیم که هر کس اصولگرا بوده و جامعتین را به عنوان یک هماهنگ کننده که در موارد اختلافی، فصل الخطاب باشد قبول دارد به این مجموعه بپیوندد و به همین دلیل آقایان پورمحمدی و ابوترابی نیز به ما اضافه شدند.

وی ادامه داد: ما منتظریم افراد و گروه های دیگر نیز به ما ملحق شوند. مجموعه ما یک مجموعه باز است و جای نگرانی نداریم تا از همه دعوت کنیم که بیایند و در این میدان با همدیگر وارد کارزار مشترکی شویم، زیرا مجموعه اصولگرایان می توانند با همدلی و هماهنگی به رقابت با بقیه سلایق بپردازند.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که هیچگونه موازی کاری میان ائتلاف اکثریت اصولگرایان و ۱+۲ صورت نخواهد گرفت، اظهار داشت: ائتلاف اکثریت اصولگرایان در ابتدا برای ایجاد یک فضای حماسه ای و فعال کردن همه کشور در انتخابات و به منظور اینکه هر کس هرچقدر توان دارد به صحنه بیاورد، این ائتلاف را تشکیل داد تا افراد با دیدگاه های مختلف در چارچوب اصولگرایی حضور پیدا کنند، اما در نهایت این مجموعه به یک نظر واحد خواهد رسید.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا با جبهه پایداری نیز مذاکره کنیم و آن ها هم بیایند و اگر صحبتی دارند، مطرح کنند. اصولگرایی شاخص و میزان دارد و اگر بر اساس آن شاخص ها به یک نظر واحد برسد، قطعاً مطلوب همه است.

آل اسحاق تصریح کرد: رقابت داخلی میان اصولگرایان لازم نیست و اصولگرایان می توانند با دیگر جریانات رقابت کنند و رقبای ما این جریانات یا برخی منفردین و مستقلین هستند که با بعضی دیدگاه های خود در نظام مدیریتی می توانند جزء رقبا باشند.

وی با تاکید بر این که جامعتین را فصل الخطاب می دانیم، گفت: ما اصولگرایان قطعاً جامعتین را فصل الخطاب و هماهنگ کننده می دانیم، یعنی اگر به اختلافی یا مشکلی در مکانیزم اجرا برخوردیم، پایبند به نظرات جامعتین هستیم.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ارزیابی عملکرد دولت نهم و دهم گفت: از نقاط قوت دولت جسارتی است که داشته و واقعاً باید منصفانه گفت که دولت جسوری بود و بسیاری از کارهایی که دولت های قبلی علی رغم اعتقاد به آن، به دلیل عدم جرأت یا فقدان الزامات و اقتضائات، نتوانستند انجام دهند، این دولت ریسک کرد و انجام داد. لذا ریسک پذیری این دولت خوب بود.

وی افزود: در مسائل بین المللی نیز دولت کارهای جسورانه انجام داد، اما نقاط ضعفی داشت.

آل اسحاق دولت فعلی را یک دولت انرژی دار دانست و خاطر نشان کرد: این دولت انرژی زیادی از خود نشان داد و همه دولت به صورت شبانه روز در صحنه های مختلف حضور داشتند ولیکن برای اداره امور کشور انرژی تنها کافی نیست.