رسانه های غربی و به خصوص بی.بی.سی در اقدامی مسبوق به سابقه اقدام به دخالت در امور داخلی کشورمان کرده  و برای انتخابات اسفندماه برای ملت شریف ایران نسخه پیچید و دستورالعمل صادر کرد. اقدام این رسانه دولتی انگلیس از دو منظر قابل توجه است.

***

1-  اول آنکه بی.بی.سی با توصیه های خود قصد دارد افکار عمومی را پیش از انتخابات متناسب با منافع و سلایق خود شکل دهد.

 سیاست و راهبرد همیشگی انگلیسی ها و به خصوص رسانه های آنان همواره در طول تاریخ سیاست «اختلاف و ایجاد دودستگی»بوده و هست. برای انگلیسی ها در این موضوع اصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست. اختلاف افکنی بین هر گروه و جریانی علیه جریان دیگر برای آنان مطلوب است.

 پرورش بی اعتمادی و شکل گیری عداوت و خصومت میان افراد و در نهایت جلوگیری از تشکیل یک قدرت واحد نیز از نتایج این سیاست برای انگلیسی هاست. البته در این سو باید توجه داشت که برای مشخص شدن مرزبندی با بیگانگان افرادی که مورد حمایت بیگانگان (به هر منظوری)قرار می گیرند می‌بایست اظهار برائت کنند.

***

2- دومین هدف انگلیس در خصوص دخالت در امر انتخابات کشورمان، می تواند فراهم کردن زمینه برای القای شبهه و تقلب پس از برگزاری انتخابات باشد. در اظهار نظرهای کارشناسان این رسانه آنچه بیش از همه به چشم می آید بازی با اعداد و ارقام و مبتنی بر آن، پیش بینی نتیجه انتخابات است.

 بی.بی.سی سعی دارد این زمینه را فراهم نماید که در صورت محقق نشدن نتیجه مطلوب آنان، به طرح شبهه در خصوص نتیجه انتخابات، القای بی اعتمادی نسبت به نهادهای برگزار کننده انتخابات، شکل دهی اعتراضات و احتمالاً برپایی آشوب در کشور(همانند سال 88)بپردازد.

***

آنچه در مرحله کنونی برای تمامی جریان ها و شخصیت های سیاسی در کشور فرض است، مرزبندی صریح با دشمنان از یک سو و توجه و آگاهی نسبت به برنامه ها و اهداف آنان از سوی دیگر که قسمتی از آن در این متن اشاره شد، می باشد.