به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کره شمالی به آرامی و به صورت قاطعانه در حال توسعه و ارتقای ظرفیت های موشکی خود در سال های اخیر بوده است و مقام های آمریکایی بر این باورند موشک های این کشور ممکن است ظرفیت و قابلیت هدف گرفتن مناطق دور افتاده آمریکا و مناطقی چون گوام، آلاسکا و هاوایی را داشته باشند.

برخی از کارشناسان غربی معتقدند، ممکن است لفاظی ها و بلوف کره شمالی در حد هشدار باشد چرا که هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد پیونگ یانگ یک سلاح اتمی کوچک را که بر روی یک موشک دوربرد کار گذاشته شده است، تست کرده باشد. این قابلیتی است که ایالات متحده، روسیه، چین و چند کشور دیگر چند دهه است به آن دست یافته اند به عبارت دیگر کره شمالی ممکن است این توانایی را داشته باشد تا بخش هایی از آمریکا را مورد هدف سلاح اتمی قرار دهد اما نمی تواند با استفاده از این سلاح به آمریکا حمله کند.

گری سامور، کارشناس ارشد منع گسترش سلاح های اتمی در بخش امنیت ملی دولت باراک اوباما، ریاست جمهوری آمریکا در این باره می گوید، تهدیدها علیه ایالت متحده توسط کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی احتمالا یک بلوف و لفاظی بیش نیست.

وی افزود: احتمالا مقام های کره شمالی یک موشک اتمی دارند که می تواند ایالات متحده را هدف قرار دهد. کره شمالی یک کشور ویرانگر و کشنده نیست آنها می دانند که هرگونه حمله مستقیم علیه ایالات متحده باعث نابودی کشورشان می شود.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که دولت این کشور مجوز استفاده از سلاح اتمی را به ارتش این کشور داده است. این امر جدیدترین تهدید پیونگ یانگ علیه کره جنوبی و آمریکا محسوب می شود.

همچنین جزئیات در خصوص برنامه های تسلیحاتی کره شمالی که مورد توجه آمریکا و آژانس های اطلاعاتی سایر کشورهای غربی است، همچنان محرمانه باقی مانده است.

برخی از کارشناسان تسلیحاتی و مقام های آمریکایی می گویند، کره شمالی ممکن است به طراحی و احتمالا ساخت یک وسیله اتمی کوچک دست یافته باشد که می تواند با استفاده از یک موشک میان برد مناطقی از آمریکا را تهدید کند. با این حال این امر همچنان محل مناقشه است چرا که اگر پیونگ یانگ چنین کلاهکی را هم مورد استفاده قرار دهد، باز هم تردیدهایی در باره موفقیت آن وجود خواهد داشت.