به گزارش پارس ، فارس به نقل از الجزیره انگلیسی، ارتش کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرده است که « لحظه انفجار به سرعت در حال نزدیک شدن است. » این بیانیه هشدار می دهد که جنگ با ایالات متحده می تواند امروز یا فردا رخ دهد.

بیانیه ارتش کره شمالی که صبح روز پنج شنبه در خبرگزاری مرکزی این کشور منتشر شده است، ابراز می دارد که نیروهای کره ای اجازه یافته اند که با هرگونه تجاوزی با « پاتک های قدرتمند عملی» برخورد کنند.

این هشدار آخرین تحول در سریال رد و بدل کردن تهدید بین کره شمالی و ایالات متحده است که حکایت از بدتر شدن شرایط دارد. هشدار اخیر بالاخص پس از آن صادر شد که پنتاگون اعلام کرد، در منطقه « گوام» در اقیانوسیه یک سیستم پدافند موشکی مستقر می کند.

به نوشته الجزیره، علی رغم این ادبیات تند، تحلیلگران معتقدند که نمی توان وقوع حمله هسته ای از سوی پیونگ یانگ را محتمل دانست چرا که کره شمالی می داند چنین جنگی بسیار مخرب و به منزله خودکشی است.

این در حالی است که « چاک هیگل» ، وزیر دفاع آمریکا ادبیات اخیر کره شمالی را تهدیدی برای ایالات متحده و متحدینش در منطقه اقیانوسیه دانسته است. به گفته هیگل، « برخی اقدامات چند هفته اخیر کره شمالی نشان گر خطری واقعی و واضح است. »

وی مدعی شد که ایالات متحده تمام آنچه را که در توان دارد برای بهبود شرایط انجام می دهد. پنتاگون علاوه بر استقرار سیستم موشکی فوق، پیش تر بمب افکن های هسته ای رادارگریز به منطقه اعزام کرده بود.