به گزارش پارس به نقل از ایسنا  به نوشته مصری الیوم السابع، یک منبع امنیتی اعلام کرد: ۹ سوری علوی که پنج تن از آن ها از یک خانواده بودند، روز دوشنبه با یک اتوبوس از مرز لبنان و سوریه عبور کردند و سپس وارد منطقه سنی نشین در شمال لبنان شدند که در آنجا افراد مسلح آن ها را ربودند.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: این افراد از طریق گذرگاه" جسر قمار" در منطقه" وادی خالد" در شمال لبنان از مرزهای مشترک سوریه و لبنان عبور کرده بودند.

منابع تاکید کرد: پنج تن از میان این ۹ تن، زن و شوهر به همراه سه فرزندشان بودند.

خبرگزاری ملی لبنان روز دوشنبه به نقل از دحام النایف، شهردار منطقه الهیشة لبنان گزارش داد که این سوری ها نزد یکی از خانواده های لبنانی مهمان بودند و ربوده نشده اند.

وی تصریح کرد: دلایل این اقدام این بوده است که خانواده محمد حسین فهد الاحمد (لبنانی ربوده شده در سوریه) بر این باور بودند که برخی از نزدیکان این سوری ها در ربودن فرزندشان دست داشته اند.

النایف تاکید کرد: بررسی ها در خصوص این مسئله ادامه دارد و این مسئولیت برعهده دولت لبنان است تا از طریق مسئولان سوری محمد الاحمد، یکی از ساکنان منطقه الهیشه را آزاد کند تا از این طریق تمام سوری های مهمان در نزد خانواده الاحمد که بیشترشان از منطقه" النزهة" در حمص هستند، آزاد شوند.

خبرگزری ملی لبنان گزارش داد که نشست هایی در منطقه الهیشة با هدف بررسی اوضاع و راه های حل و فصل مساله سوری های" مهمان" در نزد خانواده الاحمد تشکیل شده است.

این در حالی است که هویت ربایندگان همچنان نامشخص است. بعد از این حادثه ارتش لبنان خودروهای گشتی و ایست های بازرسی را در منطقه الهیشة و چندین روستا و مناطق نزدیک به وادی خالد مستقر کرده است.