به گزارش پارس به نقل از مهر،امیر اسماعیلی در برنامه تیتر امشب، گفت: حضور نیروهای فرامنطقه ای را در کشورهای همسایه حس می کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با بیان اینکه پدافند هوایی به ایمنی هواپیما دقت می کند، ادامه داد: پدافند هوایی هواپیماهایی را که قصد تقرب داشته باشند را مورد شناسایی قرار می دهد. هر پرنده ای که ۱۰ متر از زمین بلند شود را تحت کنترل داریم و تقاضا می کنیم هر اقدامی را حتما با پدافند هماهنگ کنند.

وی با بیان اینکه رصد در پدافند هوایی ۲۴ ساعته است ادامه داد: در سال ۱۴۰۴ باید به ۵ هزار نقطه پدافندی برسیم.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: برد راداری ما از ۱۰۰ تا ۳ هزار کیلومتر است. با رادار رزونانس می توانیم از ریز پرنده ها تا دیگر پرنده ها را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی گفت: این اتفاق برای پدافند طبیعی است و این مسئله توسط نیروی دریایی به پدافند اعلام شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا افزود: وقتی که اف ۱۸ های آمریکایی وارد عمل شدند در ابتدا با قلدری پاسخ تذکر ما را ندادند اما بعد از روشن شدن سامانه های موشکی ما مجبور به پاسخ دادن شدند.

وی با بیان اینکه سامانه موشکی ما تا صبح روشن بود، گفت: جنگنده های آمریکایی بعد مدعی شدند که برای پیدا کردن قایق هایشان آمده اند که بحث درستی نیست. در نهایت آنها مجبور به تمکین می شوند.