به گزارش پارس به نقل از مشرق،پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به نقش محرومان و مستضعفان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نظام اسلامی نباید به سمتی رود که مسئولان به سمت رفاه طلبی بروند و از محرومان جدا شده و فقط شعار بماند. از این امر بخاری برای محرومان بلند نخواهد شد.

پرویز فتاح در حاشیه تجدید میثاق با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی، در مورد تأکید امام به حمایت از مستضعفین، اظهار کرد: ما فکر می کنیم امام عظیم الشأن ما امام مستضعفین، محرومان و یتیمان است. اولین ارگانی که امام حتی قبل از 12 فروردین و رأی به اصل نظام تأسیس کردند، کمیته امداد امام خمینی (س) در 14 اسفند بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه امام بحث جنگ فقر و غنا را مطرح کردند، گفت: امام یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نداد. امام زندگی شخصی شان را در سطح محرومان عمل کردند و برای محرومان ایران و عالم الگو شدند. امام روی همین محرومان حساب کرده و جنگ را اداره کردند و شهدا را از همین افراد برگزیدند. حتی مسئولان نظام مثل شهید رجایی از دل همین جمعیت بر آمدند.

وی تأکید کرد: امام انقلاب را با محرومان به پیروزی رساند و اداره کرد. این منطق امام ما است و ما باید همین منطق را ادامه دهیم. رهبر عزیز ما نیز همین منطق را از ما می خواهند.

فتاح ادامه داد: نظام اسلامی نباید به سمتی برود که مسئولان به سمت رفاه طلبی بروند و از محرومان جدا شده و فقط شعار بماند. از این امر بخاری برای محرومان بلند نخواهد شد. ما فکر می کنیم تصمیمات همه مسئولان نظام، قوانین، مجلس شورای اسلامی و دولت ما باید به نفع محرومان و رفع فقر باشد. این هدف انقلاب امام و متن این انقلاب است و یک چیز حاشیه ای نیست.

وی با تأکید بر اینکه با رفاه طلبی مسئولان مشکل محرومان حل نخواهد شد گفت: با دلسوزی و هماهنگی سطح زندگی نزدیک به محرومان و درک درست وضع محرومان جامعه رفع فقر صورت می گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با ابراز تأسف از اینکه وضع اقتصادی کشور ما فقر آفرین است، تصریح کرد: این مربوط به دولت نیست. در اقتصاد ما فقیر تولید شده و تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرد. چرخه تولید و اشتغال باید درست شود. اگر پایه های اقتصاد درست شوند  ما تولید فقیر نمی کنیم و می توانیم مشکل همین تعداد نیازمندان را حل کنیم، ولی این در حالی است که ما هر چه از پوشش کمیته امداد خارج می کنیم، بیشتر از آن در صف هستند که وارد شوند.

وی با بیان اینکه ورودی ما در کمیته امداد بیشتر از خروجی است، اظهار کرد: ما سعی می کنیم زندگی و و وقت خودمان را بگذاریم تا به داد محرومان برسیم.

فتاح همچنین در پاسخ به سوالی در مورد جا به جایی ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی (س) گفت: ما به قولمان عمل می کنیم و انشاالله تا 3 ماهه اول سال 95 انتقال تدریجی ما صورت می گیرد و تا تابستان این انتقال تکمیل می شود.