به گزارش پارس به نقل از مشرق،رضا سراج تحلیل‌گر مسائل راهبردی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

کسانی که با ادبیات و رفتار آقای هاشمی در سالیان متمادی آشنا هستند، ایشان را به دو صفت معرفی می‌نمایند.

1- موج‌سواری سیاسی و اجتماعی

2- حذف مخالفان با برچسب رادیکال‌ها

آقای هاشمی همواره متناسب با فضای سیاسی و اجتماعی، رفتار و مواضع خود را تنظیم و ابراز می‌کنند. ایشان همیشه با جریان‌های پیشرو همراه شده و در طی مسیر سوار آنان گردیده و آن‌ها را مدیریت کرده‌اند.

شاهد مثال این رفتار آقای هاشمی، گردش‌به‌چپ ایشان در دهه 60 و مدیریت بر جریان چپ مصطلح آن زمان است. وی سپس در دهه 70 با گردش‌به‌راست تلاش نمود، جریان به‌اصطلاح راست را مدیریت کند.

آقای هاشمی پس از گردش‌به‌راست، با انتقادهای زیادی از سوی جریان راست مصطلح مواجه شد. از همین رو سعی کرد با استفاده از فن‌سالاران لیبرال (تکنو کرات غرب‌گرا) جریان جدیدی را به فضای سیاسی و اجتماعی تحمیل نماید.

اما فن‌سالاران دست‌آموز آقای هاشمی هیچ‌گاه نتوانستند انتظارات آقای هاشمی را برآورده نمایند و تبدیل به رحم اجاره‌ای برای زایش جریان جدیدی به نام اصلاح‌طلبان شدند.

جریان جدید ولاده (اصلاحات) که از بستر جریان چپ پا به عرصه سیاسی و اجتماعی گذارده بود، به دلیل زخم‌های کاری که از هاشمی و گردش‌به‌راست ایشان خورده بود، ابتدا پدر معنوی خود (هاشمی) را مورد نوازش! قرارداد؛ اما این بار، بازهم هاشمی بود که در ادامه توانست بر آنان مدیرت کند.

هاشمی در ادامه مدیریت خود بر اصلاح‌طلبان آنان را کاملاً رادیکال نمود و نقش‌آفرین فتنه آمریکایی ساخت. این مدیریت و پدرخواندگی هاشمی بر اصلاح‌طلبان، آنان را وادار به پذیرش حسن روحانی کرد و ...

رفتار دیگر هاشمی، زدن برچسب رادیکال به مخالفین خود است. آقای هاشمی هنگام تغییر ریل و چرخش‌های سیاسی، منتقدان و مخالفین خود را رادیکال معرفی می‌کند.

آقای هاشمی اولین بار و در جریان گردش‌به‌راست، منتقدان خود (جریان چپ) که سابقاً از همراهان او در دهه 60 بودند را رادیکال خواند و سعی نمود آنان را از صحنه خارج کند.

آقای هاشمی پس از مواجه‌شدن با انتقادات جریان‌های ارزشی در اواسط دهه 70 به آنان نیز برچسب رادیکال زد. وی در اواخر دهه 80 علیرغم اینکه خود پدرخوانده افراطیون شده بود و فضای سیاسی-اجتماعی را نیز به سمت افراط‌گرایی سوق می‌داد، بازهم مخالفین خود را رادیکال معرفی نمود.

پس از انتخابات 92 و در آستانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم، بازهم شاهد همان رفتار از سوی ایشان هستیم. وی حالا مخالفین خود را با منافقین این‌همانی سازی می‌کند.