پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- در آبان ماه امسال شبکه نفوذ در مطبوعات کشور کشف شد؛ این شبکه نفوذ تصمیم به اقدامات گسترده ی داشت که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) به خواسته های خود نرسیدند. عاصف از کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری جزئیات جدیدی از دستگیری برخی عوامل شبکه نفوذ در رسانه‌ها اظهار داشت: «عوامل این شبکه نفوذ تلاش می‌کردند توسط نظریه‌پردازان امنیتی سرویس‌های اطلاعاتی غرب این شبکه را برای ادراک‌سازی افکار عمومی و تشکیل شبکه‌های سازماندهی شده در داخل کشور ایجاد کنند. این فرآیند با طراحی و بودجه‌ریزی پنهان از طریق سرویس‌های جاسوسی آمریکا و هدایت سیاسی و دیپلماتیک انگلستان انجام می‌شد. عوامل این شبکه نفوذ در کار رسانه‌ای مهارت بالایی داشتند. آنها با تمرکز، هماهنگی و پشتیبانی اطلاعاتی و دیپلماتیک برخی از کشورهای اروپایی با محوریت هلند و از طریق بنیادهای وابسته به وزارتخانه‌های خارجه هلند، انگلستان و سوئد برای شبکه‌‌سازی در داخل ایران و جذب برخی از نخبگان رسانه‌ای تلاش کردند. »

در میان افراد دستگیر شده متصل به شبکه نفوذ؛ احسان مازندرانی از اعضای تیم رسانه ی هاشمی رفسنجانی و مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان که بودجه آن از شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد تامین می شود؛ دیده شود.

 «احسان مازندرانی» با عنوان یکی از سرشبکه های رسانه ای اپوزیسیون خارج نشین برای نفوذ در فضای پسابرجام توسط نهادهای امنیتی شناسایی و دستگیر شده است؛ وی یکی از دستگیر شدگان در فتنه ۸۸  است که باوجود مخالفت نهاد های مسئول به عنوان مدیر مسئول روزنامه دانشگاه آزاد منصوب شده بود. عضو تیم رسانه ی هاشمی رفسنجانی در سال 91 دبیر اجرایی روزنامه  اصلاح طلب اعتماد نیز به اتهام ارتباط با شبکه رسانه ای بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی و سایت های خبری ضد انقلاب بازداشت شد. احسان مازندرانی مدتی در مالزی زندگی می‌کرده و در همان جا نیز با رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب ارتباط داشته است؛ او به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام، مصداق اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و توهین به مقامات در دادگاه انقلاب محاکمه می شود.

در کمال تعجب روزنامه فرهیختگان در آغاز دهه فجر به درج یادداشتی با عنوان « نسبت ما و انقلاب» از احسان مازندرانی ،این یازداشتی شبکه نفوذ، پرداخت. حالا این سوالات پیش می آید که آیا عضو شبکه نفوذ در مطبوعات کشور با اهداف متعالی جمهوری اسلامی که در دهه فجر به بازنمایی و تبیین آن در مطبوعات پرداخته می شود؛ سنخیتی دارد؟ آیا روزنامه دانشگاه آزاد با انتشار یادداشت عضو شبکه نفوذ در اولین روز دهه فجر هدفی را دنبال می کند؟

همچنین بنا بر پیگیری های خبرنگار پارس قرار است در روزهای آینده «مصطفی فقیهی» مدیرمسئول سایت «انتخاب» به عنوان سرپرست روزنامه «فرهیختگان» جایگزین آقای «احسان مازندرانی» شود. فقیهی از عناصر رسانه ای و نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی و مرتبط با «مهدی هاشمی» است. وی اکنون مشاور یاسر هاشمی در دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد است.