پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «دکتر لطف الله فروزنده» عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای «پارس» در واکاوی اظهارات هاشمی، واکنش سیدحسن خمینی و جریان تردید نوشت:

انتخابات صحنه ای است که ملت بزرگ ایران حماسه خواهند آفرید و نکته ی حائز اهمیت مشارکت گسترده مردم در این انتخابات است. واقعیت این است که برخی از جریانات به دنبال مصادره این ظرفیت بزرگ هستند تا این که اهداف خود را به کرسی بنشانند اما بایستی اجازه داد که خود مردم تصمیم گیری کنند. در این ارتباط امیدواری دادن به مردم و مهیا کردن فضای مناسب و باثبات برای انتخابات مساله خیلی مهمی تلقی میشود. متاسفانه یک جریان موفقیت خود را در ایجاد تعارض، دو قطبی کردن و از بین بردن فضای آرام انتخابات میبیند؛ لذا به شورای نگهبان حمله ور میشود و خواستار این است که یک فضای مظلوم نمایی ایجاد کند. در مقابل این جریان ملت بزرگ ایران بایستی هوشمندی لازم را به خرج دهد.

افرادی مثل آقای هاشمی خواسته یا ناخواسته در حال دامن زدن به این جریان هستند؛ این در حالی است که چنین اقداماتی به نفع ایشان و کلیت نظام نیست و دشمن از این فضا بهره برداری میکند. در حقیقت این جریان از همان مصادیق برنامه نفوذ است؛ لذا به نظر میرسد که یک جریانی در حال طراحی است که خواهان استفاده از ظرفیت آقای هاشمی است. بنابراین امید میرود که آقای هاشمی نسبت به این موضوع توجه داشته باشد و آگاهی لازم را از جریان نفوذی که در کنار وی قرار گرفتهاند داشته باشد.

بایستی توجه شود که شرایط کشور به سمت دو قطبی شدن پیش نرود و نهادهای قانونی نظام مورد تعرض قرار نگیرند. زیاده خواهی های غیر قانونی به نفع کشور نیست و امید میرود که آقای هاشمی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مساله توجه داشته باشند و اجازه ندهند که ظرفیت ایشان توسط افرادی که وی را قبول نداشتند استفاده شود.

بحث تردید در انتخابات نیز در راستای همان توطئه ای است که خواهان القا کردن آن به شکل مظلوم-نمایی است. واقعیت این است که جریان حاکم در زمینه مسائل اقتصادی پاسخ درخوری برای مردم ندارد و به دنبال فرار کردن از پاسخگویی در حوزه اقتصادی است. بهترین شکل این اقدام نیز که در اتاق فکر این جریان طراحی شده است، ایجاد فضای تردید، زیر سوال بردن انتخابات و نهادهای قانونی نظام است. این یک طراحی خیلی روشن است اما در مقابل مردم متوجه این طراحیها هستند. مردم خدمتگزار واقعی را میشناسند و شناخت کافی از افراد قدرتطلب و کسانی که به خاطر تخلفات اعوان و انصار خویش به دنبال تخریب نظام هستند دارند. بنابراین این واقعیات کاملا مشخص است اما نیاز است که مورد تبیین و تشریح قرار گیرد. امید میرود افرادی که در این زمین بازی میکنند، توجه داشته باشند که پذیرش قانون، تمکین به آن و عدم ایجاد تردید باعث تداوم خدمت آنها در نظام خواهد بود.

ملت ایران کسانی را که با اهداف عالی نظام تعارض دارند، تحمل نخواهد کرد. مردم ایران تا حدی این افراد را تحمل میکنند؛ لذا این افراد بایستی توجه داشته باشند که اگر در مسیر اصلی نظام قرار نگیرند و فضایی برای بیگانگان و سوء استفاده دیگران فراهم سازند، به همان سرنوشتی دچار خواهند شد که منتظری و موسوی پیدا کردند. گرچه مجموعه نظام از رخ دادن این اتفاق خوشحال نیست اما نظام تا حدی آنها را تحمل خواهد کرد.

اقداماتی همچون زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام و ایجاد تردید و دو دستگی در میان مردم به معنای رقابت سیاسی نیست بلکه رفتاری است که به ارکان نظام آسیب وارد میسازد؛ در حالی که هیچ کس در هیچ زمان و موقعیتی اجازه ندارد که به ارکان نظام، ظرفیتهای آن و امید مردم آسیب وارد کند. مردم تحمل چنین افرادی را نخواهند کرد و تکلیف آنها را مشخص خواهند ساخت.

از افرادی مثل سید حسن خمینی نیز انتظار میرود که به خاطر آینده سیاسی خودشان و توقعی که از ایشان به عنوان بیت حضرت امام(ره) وجود دارد، پاسدار ارزشهای امام و انقلاب باشند و با امام عهد ببندند که تا آخرین لحظه از ارزشهای اسلامی دفاع کنند. افرادی خواستار استفاده ابزاری از ایشان هستند اما ایشان بایستی مواظبت و مراقبت لازم را داشته باشند و همان مشی پدرشان، مرحوم سید احمد آقا را برگزینند. در خیلی از مقاطع انقلاب منافقین، بنی صدر و دیگران خواهان استفاده از ظرفیت سید احمد آقا بودند اما ایشان هوشمندانه با این جریانات برخورد کرد. بعد از رحلت حضرت امام نیز حمایت جدی از مقام معظم رهبری داشتند و به ایشان کمک کردند. امید میرود سید حسن خمینی نیز همان مشی را طی کنند و پاسدار واقعی مکتب امام باشند.

بایستی توجه داشت که جریان فتنه نظام را برنمیتابد و به دنبال شکلگیری دو قطبی سیاسی در کشور است. در مقابل برخی از افراد محتمل است که در زمین جریان فتنه بازی کنند اما بی تردید برای آنها آسیبزا خواهد بود. اگر کسی در هر جایگاه و موقعیتی خواهان زیر سوال بردن اصول اساسی نظام از جمله انتخابات باشد، به دنبال آن آسیب خواهد دید. در حال حاضر نوبت مردم است که از بین افرادی که در چارچوب نظام قرار دارند دست به انتخاب بزنند؛ با این حال برخی به دنبال تحمیل خویش بر مردم هستند. کسی که در زمین دشمن بازی میکند و با فساد اطراف خویش مبارزه نمیکند، نمیتوان گفت که حافظ نظام است.