به گزارش پارس به نقل از ایسنا  به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، این درحالی است که روز شنبه برخی روزنامه های معتبر ایتالیا به نقل از یکی از نزدیکان جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهوری ایتالیا گزارش دادند که وی به زودی از سمت خود استعفا خواهد داد.

ناپولیتانو در جمع خبرنگاران و در واکنش به شایعات مطرح شده گفت: من فعالیت خود را تا آخرین روز و همان گونه که مردم خواسته اند، ادامه خواهم داد.

وی ادامه داد: من هرگز کشورم را این گونه رها نمی کنم و در برابر مشکلات کنونی خواهم ایستاد. هنوز اطمینان دارم که امکان غلبه بر مشکلاتی که ایتالیا با آن ها مواجه است، با مسئولیت پذیری ممکن خواهد بود.

یپر لوئیجی برسانی، نخست وزیر ایتالیا که موفق نشد توافق احزاب دیگر را برای تشکیل دولت جلب کند، مذاکرات خود را به حالت تعلیق درآورده است.

گرچه سیلویو برلوسکونی، رهبر حزب آزادی مردم اعلام کرده که حاضر است با وی ائتلاف کند اما بپه گریله، رهبر جنبش پنج ستاره می گوید که هرگز با وی در تشکیل دولت جدید همراه نخواهد شد.

روز شنبه رئیس جمهوری ایتالیا پس از مشورت با احزاب اصلی فرصت خواست تا درباره بحران سیاسی در کشور چاره اندیشی کند.

هم اکنون تعیین دولتی برای ایتالیا که از زمان انتخابات ماه فوریه در بن بست سیاسی به سر می برد، به یک فوریت تبدیل شده است.